معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: به مناسبت دهه کرامت اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و تربیتی با شعار" خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت (ع) " دربستر شبکه شاد این استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ 13 June 2021

به گزارش «تابناک البرز» فرشته فهمیده به محدودیت برگزاری برنامه‌های دهه کرامت به دلیل تداوم شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: این محدودیت نمی تواند بن‌بستی برای پیروان اهل بیت(ع) ایجاد کند به همین دلیل برنامه ها در بستر فضای مجازی تدوین شده است.

وی بیان داشت: دهه کرامت در ماه ذی‌القعده از میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و با گرامیداشت احمد بن موسی الکاظم(ع) و امامزادگان ادامه پیدا می‌کند و درنهایت با میلاد امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.

فهمیده با بیان اینکه این ایام فرصت مناسبی برای احسان و نیکوکاری و همچنین فرصت خوبی برای هماهنگی و انسجام در فعالیت‌های خیر است، خاطرنشان کرد: دهه کرامت زمان مناسبی برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است، چنانچه مقام معظم رهبری فرمود این دهه را پاس بداریم.

وی برگزاری زیارت مجازی، حفظ احادیث و داستان رضوی، مدیحه سرایی، خاطره نویسی، سفرنامه نویسی ، مشاعره ،محفل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، نماز درفرهنگ رضوی،دلنوشته، نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف وهمایش دختران را از جمله برنامه های ویژه دهه کرامت درمدارس ، کانون های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن های استان به مناسبت دهه کرامت عنوان کرد.

فهمیده یادآورشد: این برنامه‌ها با هدف گسترش فرهنگ رضوی و زمینه سازی و التزام عملی به ارزش‌های اخلاقی، شناخت ابعاد مختلف زندگانی اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی ایجاد فضای انس و محبت در محیط‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی نسبت به اهل بیت (ع) را از اهداف مهم آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی به خصوص در دهه کرامت ذکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از دین اسلام به عنوان دین رحمت، محبت، عشق و ارتباط صمیمی یاد کرد و ادامه داد برای معرفی دین باید از روشی که اهل بیت به ما آموخته‌اند، استفاده کرد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار