آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه لیست‌ها پشت پرده و بده بستان داشتند، گفت: لیست‌ها را رها کنید، برای همه را، نه برای یک گروه و دو گروه چراکه هرکدام را که با دقت نگاه می‌کنم می‌بینم خدا در آن کمتر دیده‌شده است.
کد خبر: ۹۷۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 12 June 2021

لیست‌ها را رها کنید / در لیست‌ها به‌جای شاخص‌ها منافع در نظر گرفته‌شده

به گزارش «تابناک البرز» آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به نکته استانی بیان داشت: در انتخابات شوراها همان‌طور که قبلاً عرض کردم سعی کنید با دقت تمام به افرادی که می‌شناسید رأی دهید و حتماً به همان تعدادی که باید رأی دهید؛ مثلاً در کرج باید به ۱۳ نفر رأی دهید به همه سیزده نفر رأی دهید و در مناطق دیگر هم به هر تعداد که باید، رأی دهید و کم‌کاری نکنید.

وی در ادامه افزود: تذکرات خیرخواهانه‌ای که از شش ماه قبل شاید هم بیشتر دادم را دوستانی که باید کار می‌کردند و در تنظیم لیست‌ها توجه می‌کردند نادیده گرفتند و بیشتر به‌جای اینکه شاخص‌ها را در نظر بگیرند به منافع گروهی و امثال این‌ها توجه کردند. همه؛ یعنی لیست را که نگاه می‌کنید قطعاً افرادی که در لیست هستند خیرخواهی برای این شهر و منطقه نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه ما این‌همه داد زدیم و دلسوزانه گفتیم بنشینید و در این نوبت به فکر آینده این منطقه باشید، گفت: تخلف‌ها و ضررهای زیادی به اینجا زده‌شده است؛ افراد کارآ، افراد متدین و خالی‌الذهن از یک سری مسائل. بیشتر به‌جای اینکه شاخص‌ها را در نظر بگیرند به منافع گروهی و امثال این‌ها توجه شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه لیست‌ها پشت پرده و بده بستان داشتند، گفت: لیست‌ها را رها کنید. برای همه را، نه برای یک گروه و دو گروه. هرکدام را که با دقت نگاه می‌کنم می‌بینم خدا در آن کمتر دیده‌شده است.

وی در ادامه افزود: البته این را هم‌عرض و حق مطلب را ادا کنم که در همین لیست‌ها افرادی هستند که قابلیت دارند، توانمندند، تدین دارند و دست‌پاک هستند. این‌ها هستند اما منظور من مجموعه است که بعضی وقت‌ها افراد می‌گویند مثلاً ما به این لیست چون فلان آرم بالای آن هست به همه آن لیست اعتماد می‌کنیم و رأی می‌دهیم. در این نوبت لااقل این کار درستی نیست. امکان دارد در نوبت‌های دیگر این‌طور بشود اما در این نوبت این‌گونه نیست. این را بنده با دقت دارم عرض می‌کنم.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه بگردید افراد متدین و توانمند را پیدا کنید، گفت: اگر می‌شناسید خودتان رأی دهید، اگر نمی‌شناسید با اهل خبره مشورت کنید. جالب است از برخی می‌پرسم که شما چگونه به این آدم‌ها رسیدید؟ می‌گویند شاخص و معیار داشتیم. می‌گویم مثلاً عدد ۴ در دنیا و آخرت زوج است. ۱ متر در دنیا و آخرت ۱۰۰ سانت است. این‌طور نیست که در دنیا ۱۰۰ سانت باشد و در آخرت ۹۰ سانت باشد. اگر گفتیم تدین، تدین یک تعریفی دارد. چطور هر دو نفر شما نشستید راجع به تدین یک فرد باهم صحبت کردید، شما رسیدید به تدین او، آن یک نفر دیگر به تدین او نرسیده؟! چطور شما او را انقلابی دانستی طرف دیگر او را انقلابی ندانسته؟! معلوم می‌شود که شاخص‌ها و معیارها غلط بوده و آن اندازه‌گیری‌ها با حب و بغض انجام‌شده. لذا خودتان را نجات دهید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه هیچ لیستی منسوب به بنده نیست، گفت: بعضی‌ها را دیدم که بک‌گراند کارشان عکس‌های بنده است و خودشان را منسوب می‌کنند؛ به‌هیچ‌وجه هیچ‌کس منسوب به بنده نیست لذا اینجا ۱۰۰% تکذیب می‌کنم و بعضی‌ها را هم به آن آقایان هم خبر دادم در جلساتشان گفتند فلانی گفته این شخص باشد، آن شخص نباشد.

وی در ادامه گفت: من معمولاً شب‌های احیا همه را می‌بخشم اما در این نوبت اگر تا شب احیا زنده بودم کسانی را که به بنده نسبت این‌گونه دادند را نخواهم بخشید. من اصلاً ورودی ندارم. اصلاً راجع به احدی حرفی نزدم. این‌ها را نخواهم بخشید چون دروغ است و با این شدت و غلاظ حق کسی را ضایع می‌کنند. کسی را بالا می‌برند و کسی دیگری را ساقط می‌کنند. به هر جهت هیچ لیستی هم به بنده منسوب نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه عده‌ای در اجرایی و نظارت، آخرت خودشان را خراب کردند، گفت: عده‌ای هم در نظارت نهایی که توسط مجلس انجام شد آخرت خودشان را سوزاندند. شما مردم با انتخاب درست خودتان مواظب آخرت خودتان باشید. افرادی را که قبلاً امتحان کردید و یا وابستگی به افراد خاص دارند را رها کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: من در این افرادی که جدیداً مطرح شدند و اسم‌هایشان مطرح است و جوان هستند اشخاصی را دیدم که اگر انتخاب شوند شهر را شکوفا می‌کنند چراکه هم فکر، هم تخصص و هم تقوا دارند. این‌ها هستند. به‌اندازه نصاب هم هستند. می‌توانند یک تیم مستحکم متدین انقلابی تشکیل دهند که نجات دهند.

وی بابیان اینکه بودجه همین استان در مباحث فرهنگی، جاری و عمرانی بودجه زیادی است، گفت: من خودم دیدم در این اسامی که هم فکر، هم تقوا و هم تخصص، هم دلسوز هستند این‌ها بیایند ان‌شاءالله اثری خواهند داشت.

خطیب نمازجمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود با بیان اینکه انتخابات میدان بروز همت انسان های عالی همت است، گفت: نکند به بهانه های دشمن شادکن در عرصه حاضر نشوید؛ فقط اگر کمی در فضا بچرخید و دقت کنید می بینید که موتور جنگ روانی دشمن مشغول فعالیت دائمی است و به زبان های مختلف و با استفاده از افراد وابسته و واداده و اشکال گوناگون و گاهی با بیان نظرسنجی های دروغ، به عدم حضور تبلیغ می کنند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه کسانی که این همه لطمه به کشور زده اند و تا توانسته اند دشمنی کرده اند از قتل و ترور بگیرید تا تحریم و محرومیت، حالا خیرخواه ملت شده اند و خیرخواهانه از مردم می خواهند که پای صندوق ها حاضر نشوند، گفت: دشمنان کج خیال ما بدانند که ملت ایران مثل همیشه با قدرت پای صندوق ها حاضر می شوند و با هر رای خود تیری را بر قلب سیاه شما می نشانند.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم یکدیگر را به شرکت دعوت کنیم که توصیه رهبرمان هم بود، اظهار داشت: خوب تشخیص و به موقع اقدام و به اصلح رای دهید؛  بیانی حضرت آقا دارند خیلی گویاست که شهدای کربلا در یک روز به شهادت رسیدند و توابین هم در یک روز به شهادت رسیدند کشته شدند اما اثر کار توابین چقدر بود؟ علتش این بود که در وقت خودش نیامدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با بیان اینکه فکر نکنید رای شما اثر ندارد، بلکه بسیار اثر دارد، گفت: در بعضی تعبیرات حضرت امام هست که اگر کسی رای ندهد از گناهان کبیره است. چون اثر زیادی در جهات مختلف دارد و متاسفانه بعضی برای رای گرفتن از مردم به نظام دروغ می بندند و گاهی از قوانین الهی و احکام شرع عبور و یا اصول انقلاب را زیر سوال می برند. کاندیداهائی که دوقطبی می سازند آیا اگر رای آوردند می توانند جلامعه را اداره کنند. دو شقه کردن جامعه برای کسی که می خواهد رئیس جمهور و همه مردم باشد نقض غرض است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه نمی خواهم این تعبیر را بکار ببرم اما بعض کارها و حرفها احمقانه است، گفت: این چه حرفی است که گفته می شود اگر رای بیاورم با دشمن و شیطان بزرگ که نماد پلیدی در جهان است و دستش تا مرفق بلکه بالاتر از مرفق به خون ملت ما و مظلومان جهان آغشته است ملاقات می کنم. هنوز رای نیاورده اینگونه حرف میزنند. آمریکا تا وقتی آمریکاست دشمن ماست و ما این را فراموش نمی کنیم و هرچه فریاد داریم بر سرش می کوبیم.

وی با بیان اینکه باید با قدرت وارد صحنه شوید و رای دهید و بدانید که رای شما وضع کشور را به سمت بهتر شدن تغییر می دهد، گفت: رای شما هزینه هائی که در آینده ممکن است به کشور تحمیل شود را کم می کند. رای شما سهم شماست در انتقامی که از جلادان شهید کننده قاسم سلیمانی گرفته می شود. رای شما یعنی پاسخ مثبت دادن به شهدائی که گفتند بعد از ما راه ما را ادامه دهید. لذا چون ایرانی آباد و قدرتمند و سربلند می خواهیم ان شاءالله محکم پای صندوق ها حاضر می شویم و رای می دهیم و بدانید که رای شما مصداق نصرت الهی است که  «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ».

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه تصریح کرد: نکته ای هم عرض کنم و آن اینکه بناگذاشتیم با کمک و هم فکری مردم براى دولت آینده، نسبت به منطقه خودمان برای رئیس جمهور منتخب پیشنهاد داشته باشیم. لذا هر پیشنهادی که می بینید می تواند برای اعتلاء کمی و کیفی منطقه مفید باشد را به دقت بررسی کنید و به صورت مکتوب به دفتر ما بفرستید تا بعد از جمع بندی خدمت رئیس جمهور منتخب عرضه کنیم.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بیست و هفتم خرداد، سالگشت تشکیل جهاد کشاورزی به فرمان حضرت امام، بیان داشت: جهاد کشاورزی تا امروز در عرصه های مختلف با فراز و فرودهایی که داشته نقش خودش را در فقرزدائی و محرومیت زدائی در تولید و آبادانی و حرکت به‏سوی استقلال و خودکفائی کشور ایفاء کرده  لذا از تلاش همه عزیزان تشکر و خداقوت عرض می کنیم.

وی در ادامه افزود: نقش مهمی که در دوران دفاع مقدس داشتند و در سال های اولیه انقلاب و حرکت های مردمی و بعدها در بخش کشاورزی و رسیدگی به حال روستائیان و عشایر، توسعه دامداری و امثال اینها جای تقدیر دارد و امیدواریم در این منطقه که توان توسعه کشاورزی، باغداری و دامداری و دامپروی را دارد اهمیت ویژه داده شود و با برنامه بتوانند به رشد مضاعف برسانند. بخصوص روی صنایع تبدیلی در این منطقه کار کنند که ارزش افزوده آن بالا خواهد بود و مساله مهم مدیریت آب است که اگر برنامه ریزی های عاجلی صورت نگیرد همین منطقه خوش آب و هوا در آینده نه چندان دوری باید تور کویرگردی گذاشت. باید به جدیت منابع آبی را مدیریت کرد. چون روز بیابان زدائی هم بود عرض کردم.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به بیست و دوم خردادماه مصادف با ۱ ذیقعده اولین روز از دهه کرامت که با ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز و به ولادت شمس الشموس، امام رئوف ثامن الحجج ختم می شود ، گفت: باید دراین دهه با آشنائی بیشتر و الگو قرار دادن رفتار و سیره اهل بیت علیهم السلام بخصوص حضرت معصومه و حضرت رضا علیهما السلام و بهره گیری جدی درزندگی فردی و اجتماعی مسیر رشد و تعالی اخلاقی و معنوی را طی کنیم چراکه حضرت معصومه تحت تربیت اهل بیت به فرد نمونه ای تبدیل شده است که برای افراد جامعه اسلامی بلکه جامعه انسانی نمونه و الگو است و همه انسان ها می توانند از او استضائه کنند و نور بگیرند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه حضرت معصومه مهذب و از آرامش دل برخوردار بود  و اخلاق نیکوی او در گفتارش نمایان بود، گفت: با سیره این امامزاده بزرگوار و لازم التجلیل و التعظیم آشنا شویدچراکه حتماً درس های بی نظیری خواهید گرفت.

وی با بیان اینکه این دهه را که دهه کرامت می گویند، دهه رشد فضائل و کرائم خود قرار دهیم و کریم شویم، گفت: کرامت یعنی دوری از پستی، روح بلندی که منزه از هر پستی باشد، کریم می گویند. در مقابل کرامت دنائت است که معنای ذلت و خواری می دهد. برای رسیدن به فضیلت بلند کرامت باید اهل تقوا بود. تقوا و خداترسی خود را در همه زمینه های فردی و اجتماعی زیادتر کنیم تا نزد خدا اکرم باشیم که «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ.»

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه گاهی شخص تقوای فردی دارد اما تقوای اجتماعی و یا تقوای سیاسی ندارد، گفت: باید مواظب خودمان باشیم. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: آن‏کس که تقوا پیشه کند به آنچه که دوست دارد جاودانه دسترسى پیدا مى‏کند، خدا او را در منزل کرامت خویش مسکن مى‏دهد و خانه‏اى که مخصوص خداست. سقف آن عرش پروردگار و روشنایى آن از جمال الهى و زائرانش فرشتگان و دوستان و همنشینان پیامبران الهى هستند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه تقوا  این روزها اکسیر اعظم شده  و خیلی نایاب است، گفت: شاید افراد متقی داشته باشیم اما تقوای سیاسی و اجتماعی خیلی کم است. می بینید اوضاع و احوال را. بازار دین فروشی برای رسیدن به دنیا خیلی داغ است. کلان که هست هیچ، در اندازه کوچک هم در استان ما فراوان است که می بینم بعضاً افراد متدین که چگونه خود را برای دنیای دیگران بدبخت می کنند و توصیه و تذکر و ارشاد هم فائده ای ندارد و فقط باید برای آینده آنان و فردای آنان غصه دار و مغموم بود. بنده در این چند روز اخیر یکی از غمها و ناراحتی هایم برای آخرت یک عده است و دلم میسوزد که چقدر راحت آخرت فروشی میکنند و تذکر هم فایده ای ندارد.

وی با اشاره به روز دختر با تاکید بر اینکه هیچ دینی و فرهنگی در طول تاریخ دختران و بانوان را اینقدر تکریم و احترام نکرده است و برای آنان جایگاه ویژه در نظر نگرفته است، گفت: تا جائی که نوع رفتار مردان با بانوان را معیار ارزش گذاری بر مردان قرار داد. رسول خدا فرمودند: بهترین شما (مردان) کسی است که برای زنان و دخترانش بهترین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار