رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: اجرای طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در این جزیره به مدت ۲ ماه آغاز شد و ۱۱۷ دستگاه وسیله نقلیه مشمول استفاده از این طرح است.
کد خبر: ۹۶۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 09 June 2021

 

سرهنگ بهرام ایمانی نسب اظهار داشت: صاحبان وسایل نقلیه ای که وسیله آنها به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی قبل از ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ توقیف شده به مدت ۲ ماه می توانند از تسهیلات ویژه این پلیس برای ترخیص وسایل نقلیه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مالکان یا متصرفان خودروهای توقیفی در پارگینگ‌ها می توانند با دست داشتن قبض توقیف و سند مالکیت خودرو و مدارک احراز هویت با مراجعه به پلیس راهور از این تسهیلات ویژه استفاده کنند.

سرهنگ ایمانی نسب افزود: این طرح شامل خودروهای توقیفی که دارای دستور قضایی می باشند نمی شود و برای ترخیص نیاز به اخذ دستور قضایی دارند و همچنین در این طرح، خودروهای فرسوده و خودروهایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند، از این خدمات مستثنی هستند .

وی یادآور شد: در این طرح الزامی برای پرداخت عوارض و معاینه فنی برای خودروهای ترخیصی نیست و اگر مالک یا راننده زمان توقیف خودرو فاقد گواهینامه رانندگی باشد با معرفی شخص دارای گواهینامه مجاز رانندگی می تواند نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنذ.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش یادآور شد: طی تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال ۱۳۹۴ محاسبه خواهد شد و امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط (یک ساله) وجود دارد و مبلغ جرایمی که به علت دیرکرد دو برابر شده‌اند ، مورد بخشودگی واقع می شوند.

سرهنگ ایمانی نسب یادآور شد: در صورتی که قبض پارکینگ خودرو،‌ مفقود شده باشد، مالک خودرو با ارائه مدارک و اسناد مالکیت خودرو و مدارک شناسایی خود می تواند نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند و خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالت نیز می توانند با ارائه تعهد عدم تردد در معابر شهری از فرصت به دست آمده در اجرای این طرح بهره مند می شوند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار