مرد زندانی که با همدستی دو نفر دیگر از طریق تماس‌های واتساپی و به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی 400 میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۶۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 08 June 2021

با ترفند برنده شدن کمک هزینه عتبات عالیات/ کلاهبردار شیاد به دام افتاد

به گزارش «تابناک البرز» چندی قبل تعدادی از شهروندان با مراجعه به اداره پلیس فتا اظهار داشتند شخصی ناشناس از طریق تماس واتساپی خبر از برنده شدن90 میلیون ریالی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات در برنامه رادیویی به آنها داده و با ترفندی خاص پس از گرفتن اطلاعات حساب بانکی آنها موجودی حساب آنها را خالی کرده است.

سرهنگ «رسول جلیلیان» سرپرست پلیس فتای استان البرز گفت: با توجه به شکایت صورت گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد متهم اصلی این پرونده یک زندانی است که از داخل زندان اقدام به تشکیل یک باند کلاهبرداری کرده و باهمدستی 2 نفر دیگر که بیرون از زندان مأمور اجرای نقشه‌های وی بودند حساب بیش از 30 نفر را با همین روش خالی کرده‌اند.

کارآگاهان پلیس فتا با تحقیقات میدانی و اطلاعاتی دریافتند، متهمان از طریق تماس واتساپی و استفاده از لوگوی صداوسیما برای اعتمادسازی مالباختگان با آنها تماس گرفته و با چرب زبانی به بهانه برنده شدن در یک مسابقه رادیویی اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانک افراد را گرفته و مبلغ کلاهبرداری را به حساب دو نفری که بیرون از زندان برای عملیات بعدی منتظر بودند واریز می‌کردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان با مبالغ سرقتی از فروشگاه‌های سطح شهر، کالا و همچنین سکه طلا می‌خریدند. با بررسی‌های صورت گرفته سرکرده این باند با هماهنگی مقام قضایی در یکی از زندان‌های کشور شناسایی و همچنین با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی 2 نفر دیگر از اعضای این تشکیلات در عملیاتی غافلگیرانه در استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

در پایان سرهنگ رسول جلیلیان گفت: هموطنان توجه داشته باشند سازمان‌های دولتی، صداوسیما و اپراتورهای تلفن همراه به‌هیچ عنوان بابت برنده شدن در مسابقه یا هر موضوع دیگری ازطریق واتساپ با افراد تماس نمی‌گیرند بنابراین شهروندان به این نکته کلیدی توجه داشته باشند که آیا اصلاً درمسابقه‌ای شرکت کرده‌اند که افرادی بخواهند به آنها جایزه‌ای بدهند یا خیر؟ در صورت رخ دادن کلاهبرداری‌های این‌چنینی، افراد در اسرع وقت موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس فتای استان البرز به شماره تلفن 02621827148اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار