مدیر کل استاندارد البرز گفت: با تولیدکنندگان خاطی فاقد پروانه استاندارد برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 02 June 2021

به گزارش «تابناک البرز» فتانه شکرالهی در حاشیه بازدید از صنایع استان البرز اظهار کرد: به استناد ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تأیید سازمان، ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف بر اساس ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: بنا به ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورت تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران یا تأییدیه آن، مرتکبان به حبس تعزیری درجه شش یا جزای نقدی درجه سه و یا هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

مدیر کل استاندارد البرز با اشاره به اینکه در قانون مذکور علاوه بر تولید کنندگان برای توزیع گنندگان نیز مجازات‌هایی منظور شده است، گفت: تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متخلفان با حکم دادگاه به حبس تعزیری درجه هفت یا جزای نقدی درجه پنج و یا هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

شکرالهی متذکر شد: در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان، موارد تخلف مشاهده شده با ارائه مستندات، به مراجع قضائی اعلام می‌شود تا بر اساس قانون، برخورد بازدارنده با متخلفان صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار