ایسنا/کرمانشاه یک مشاور تحصیلی، افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا و پس از آن را قطعی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۶۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 31 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا،جهانگیر مرادی با اشاره به افت تحصیلی دانش‌آموزان به‌واسطه آموزش‌های غیرحضوری، گفت: غیرحضوری شدن فرآیند آموزش به دلیل شیوع کرونا، قطعا افت تحصیلی دانش آموزان را در پی خواهد داشت.

مرادی با تاکید بر اینکه در پساکرونا تمام دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی خواهند شد، تصریح کرد: افت تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در اثر مجازی شدن آموزش‌ها متفاوت است، با این حال به نظر می رسد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به ویژه کلاس‌اولی‌ها بیشترین افت تحصیلی را داشته باشند.

این مشاور تحصیلی مدارس استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه فرآیند آموزش دانش‌آموزان کلاس اولی به ویژه در مناطق شهری که آموزش‌ها عمدتا غیرحضوری و با استفاده از شبکه شاد و تلویزیون بوده از کیفیت لازم برخوردار نیست، گفت: چگونه می توان الفبا را که پایه یادگیری است، به صورت مجازی به یک دانش‌آموز کلاس اولی یاد داد.

مرادی در ادامه با بیان اینکه هیچ چیز نمی تواند جای آموزش حضوری در مدارس را بگیرد اما در دوران کرونا غیرحضوری شدن فرآیند آموزش اجتناب ناپذیر است، گفت: با شیوع ویروس کرونا، همه حوزه‌ها به ویژه حوزه آموزش تحت تأثیر مستقیم این بحران قرار گرفت، اما با مدیریت هوشمندانه‌، آموزش تعطیل نشد و با همت معلمان و کادر مدرسه روند آموزش و یادگیری در بین دانش‌آموزان تداوم داشت.

وی با بیان اینکه در آموزش مجازی تنها فراهم کردن دسترسی به محتوای علمی برای یادگیری کافی نیست، تصریح کرد: تصور اینکه تنها مدرسه، معلمان و مربیان در آموزش مجازی و یادگیری دانش آموزان نقش دارند اشتباه است و خانواده ها باید کادر مدرسه را در آموزش فرزندانشان یاری دهند.

وی اشاره ای هم به مشکلات آموزش در فضای مجازی داشت و گفت: علاوه بر مشکلات شبکه شاد، معلم‌ها نه تنها برای انتقال محتوای آموزشی با مشکلاتی مواجه هستند، بلکه نشاندن دانش‌آموزان سر کلاس درس مجازی برای انجام تکالیف یکی از دغدغه های آموزش است که همکاری خانواده ها را می طلبد.

این کارشناس علوم تربیتی تاکید کرد: مشارکت سه گانه خانواده، معلم و دانش آموز در آموزش مجازی می تواند پیامدهای مطلوبی در راستای آموزش دانش آموزان در دوران شیوع کرونا داشته باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار