استاندار کرمانشاه تاکید کرد:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شرایط برگزاری انتخابات باشکوه و سالم با تلاش شبانه روزی مجریان فراهم شده است، گفت: مجریان انتخابات با رعایت اصل بی طرفی و قانونمنداری، از آرای مردم به عنوان حق الناس صیانت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۶۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 31 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه،هوشنگ بازوند  آمادگی استان را براساس گزارش روسای کمیته های ستاد برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تیم با تجربه ای پای­ کار است و رییس ستاد و فرمانداران استان عملکرد مطلوبی در برگزاری انتخابات در دوره های گذشته داشته اند و این تجربه مطلوب در برگزاری چندین دوره انتخابات سبب می شود هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات پیش رو نداشته باشیم.

وی از مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت به عنوان ارکان انتخابات نام برد و گفت: در طول تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی انتخابات باشکوهی برگزار شده و مردم برای تعیین سرنوشت خود با مشارکت حداکثری نقش آفرینی و حماسه سازی کرده اند.

استاندار کرمانشاه اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: مردم از مجریان انتخابات انتظار دارند از آرای آنان به عنوان امانت و حق الناس صیانت شود و انتخابات فرصتی برای جلب اعتماد مردم است. براین اساس مجریان انتخابات با قانونمداری از رأی مردم صیانت خواهند کرد.

بازوند تصریح کرد: انتخابات 28 خرداد به لحاظ شیوع بیماری کرونا متفاوت از دوره های گذشته است و برای حفظ سلامت اجتماعی و برگزاری انتخابات باشکوه که در آن هر رأی مردم نشانه اقتدار و ابهت نظام است، در ستاد انتخابات کشور و ستاد ملی کرونا دستورالعمل بهداشتی انتخابات صادر شده و مجریان و نامزدها موظف به رعایت این ابلاغیه هستند به گونه ای که مردم با آرامش کامل پای صندوق های رأی بیایند.

استاندار کرمانشاه گفت: برای تحقق مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی رعایت دستورالعمل های بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند برای کلیه افراد مرتبط با انتخابات الزامی است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مردم بدون هیچ گونه دغدغه ای برای تعیین سرنوشت خویش در انتخابات مشارکت کنند.

بازوند نقش مهم نمایندگان فرمانداران را در انتخابات 28 خرداد 1400 یادآور شد و اظهار کرد: این افراد امسال کار مضاعفی دارند و به دلیل به دلیل شرایط کرونا باید مدیری انتخاب شود که صندوق را مدیریت و پروتکل ها را نظارت و مدیریت کنند و بی شک حضور مدیران توانمند و قوی باعث کاهش مشکلات و بهبود امور اجرای انتخابات می شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به امنیت مطلوب برای برگزاری انتخابات خاطر نشان کرد: خوشبختانه کوچکترین مشکلی در بحث امنیت وجود ندارد و شرایط از هر جهت برای برگزاری انتخابات در استان مناسب است.

وی از رقابت 892 کاندیدای شورای شهر در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان کرمانشاه خبر داد و ابراز کرد : این تعداد کاندیدا نشان می‌دهد که برای هر کُرسی شورای شهر در استان شش نفر با یکدیگر رقابت می کنند و در سطح روستاها نیز امکان برگزاری انتخابات شوراها در 98 درصد از روستاها فراهم شده و این دستاوردی مهم است که با تلاش همه ارکان انتخابات مهیا شد.

وی با اشاره به تایید 97 درصدی کاندیداهای شوراهای روستا، گفت: در انتخابات شوراهای روستاها 8524 کاندیدا حضور دارند و این آمار نشان می دهد که برای برای هر کُرسی شورای روستا 2.5 نفر در استان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مقام ارشد استان کرمانشاه به ضرورت اقدام پیشگیرانه و برخورد برای جلوگیری از تخلف احتمالی برخی کارکنان دستگاه های اجرایی و شهرداری ها در استفاده از امکانات تأکید کرد:  رعایت اصول قانونمنداری مورد تاکید است و به محض مشاهده برای انفصال از خدمت آن شهردار اقدام خواهیم کرد که البته خوشبختانه تاکنون چنین مواردی گزارش نشده تمام مجریان انتخابات باید بر اساس آنچه قانون می گوید، عمل کنند.

بازوند تعداد مجریان برگزاری انتخابات در استان را حدود 38 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد با اعضای هیات نظارت حدود 41 هزار نفر می شوند که در برای برگزاری انتخاباتی باشکوه آمادگی کامل را دارند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار