رییس هیات نجات غریق و غواصی البرز با بیان اینکه آمار غرق شدگان در این استان رو به افزایش است عنوان کرد که طبق آمار شمار جانباختگان رودخانه ها و استخرهای البرز از ۲۹ نفر در سال ۹۶، به ۵۲ نفر در سال ۹۹ رسید.
کد خبر: ۹۶۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 27 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» بیژن پیریایی گفت: برای پیشگیری از افزایش حوادث رودخانه های استان باید  اقدامات جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: طبق آمار سازمان پزشکی قانونی از مجموع  ۵۲ نفر غرق شده  سال ۹۹  استان البرز ، ۲۷ نفر در رودخانه ها، ۱۱ نفر در استخرهای خصوصی، ۶ نفر در استخرهای کشاورزی، پنج نفر در کانال های آب، ۲ نفر در دریاچه مصنوعی و سد و یک نفر در سایر مکان ها بوده است .

پیریایی با بیان اینکه از این تعداد ۴۴ نفر مرد و هشت نفر زن بودند، گفت: شاهد این واقعیت هستیم که در استان برای کشف جسد  از رودخانه و کانال ها هزینه می شود اما عزمی برای هزینه کرد در خصوص پیشگیری و اطلاع رسانی از غرق شدگی نمی بینیم.

وی ادامه داد: حرف اصلی ما این است که نیازنیست  که ریالی به حساب هیات  نجات غریق به همین منظور واریز شود، بلکه  دستگاه های متولی باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی البرز افزود : به عنوان مثال می توان از بیلبوردهای تبلیغاتی برای اطلاع رسانی عمومی و پیشگیری از غرق شدگی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

پیریایی در ادامه با اشاره به اقدام  و دستور دادستانی ساوجبلاغ در خصوص سرپوشیده کردن کانال هشتگرد خاطر نشان کرد: اکنون کانال آب فردیس نیز تبدیل به یک معضل شده است.

وی افزود: هیات نجات غریق قدرت اجرایی ندارد که بخواهد کاری را انجام دهد ما تنها با اطلاع رسانی و هماهنگی با سازمان ها و ارگان ها می توانیم این آمار کاهش دهیم.

پیریایی ایمن سازی کانال های آب ، ایجاد حفاظ در حاشیه  رودخانه ها و استخرها را یکی از کارهای مهم و اساسی عنوان و ادامه داد: در بحث استخرهای کشاورزی نیز باید با جهاد کشاورزی تعامل داشته باشیم  تا بر روی  استخرهای ساخته شده نظارت داشته باشند.

وی در ادامه به ارائه برنامه های آموزشی به دانش آموزان از طریق شبکه شاد اشاره کرد و گفت: با تفاهم نامه ای که با فدراسیون ورزش های دانش آموزی داشته ایم موفق شدیم تا آموزش های همگانی را در این شبکه ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار