سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: موانع و مشکلات واحدهای اقامتی و خانه مسافرهای قم برطرف می‌شود.
کد خبر: ۹۶۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 22 May 2021

به‌گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی در جلسه‌ای که با حضور رئیس انجمن صنفی خانه‌مسافرهای قم برگزار شد، اظهار کرد: در صنعت گردشگری، خانه مسافر واحدهای موقتی هستند که در ایام پیک مسافر در کنار مراکز اقامتی رسمی مانند هتل و مهمانپذیرها فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، ادامه داد: خانه مسافرها به مرور زمان، فعالیت دائم پیدا کردند و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قانونی بودن آن را پذیرفت.

وی ایجاد و گسترش خانه‌مسافر را بر اساس تقاضای موجود عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی از افراد سودجو بدون اخذ مجوز، به پذیرش مسافر اقدام می‌کنند که به دلیل عدم امکان نظارت، با مشکلات امنیتی، اخلاقی و بهداشتی در این واحدهای غیرمجاز مواجه هستیم.

ارجمندی با بیان اینکه خانه مسافرهای قم باید ساماندهی شوند، گفت: مشکلات خانه مسافرها با سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مانند مرکز بهداشت، سازمان آتش‌نشانی و اماکن نیروی انتظامی استان باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار