رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک از تهیه طرح معماری سنتی و مذهبی برای نمای بنای امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 20 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدعلی آقازیارتی با اشاره به آغاز هفته میراث‌فرهنگی، افزود: به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی مراسم غبارروبی بنای تاریخی امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون اراک انجام شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اراک یادآورشد: در این غبارروبی با بازشدن ضریح عطرافشانی فضا نیز انجام شد و از بنای تاریخی این امامزاده نیز بازدید به عمل آمد.
او با اشاره به جلسه با هیأت امنای امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون، افزود: در این جلسه مصوب شد که میراث‌فرهنگی جهت مرمت سرداب تاریخی امامزاده اقدام کند.، همچنین تصمیم بر این شد یک طرح معماری سنتی و مذهبی برای نمای بنای امامزاده طراحی و با نظارت میراث‌فرهنگی اجرا شود.
آقازیارتی ادامه داد: به منظور انجام مصوبات، بازدیدها و جلسات فنی برای شرح خدمات در دستور کار قرار می‌گیرد و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی از فضای این بقعه تاریخی استفاده خواهد شد.
او با اشاره به اینکه این امامزاده، محل دفن فرزند امام موسی کاظم علیه‌السلام بنام حسن و همسرش و دو فرزندشان بنام عبدالله و آمنه خاتون است، گفت: بنای امامزاده عبدالله و آمنه خاتون تنها بنای آرامگاهی شهر اراک است که متعلق به دوره صفویه است، متاسفانه در دو دهه اخیر دخل و تصرفات و ایجاد تغییرات گسترده در بنای مذکور، ماهیت معماری آن را از بین برده است، در حال حاضر تنها طاق سردابه آن باقی مانده است و عمده قسمت‌های بنا بدون نظارت میراث‌فرهنگی بازسازی شده است.
گفتنی است، این بنا به شماره ۲۵۰۱ در تاریخ۷۸/۸/۲۶در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار