شهردار زنگنه: بی‌تردید توسعه همه جانبه زنگنه از مسیر گردشگری می‌گذرد و معرفی و توانمندسازی ظرفیت‌های گردشگری در این منطقه در اولویت شهرداری و شورای اسلامی شهر است.
کد خبر: ۹۶۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 20 May 2021
حجت الله یارمحمد در جمع خبرنگاران گفت: زنگنه ظرفیت‌های بالا و جاذبه‌های طبیعی گردشگری زیبایی دارد که به عنوان یکی از محور‌های توسعه این منطقه در اولویت قرار گرفته و باید به کشور معرفی شود.

به گزارش تابناک همدان، وی با بیان اینکه زنگنه به نام شهر شکوفه‌های آلبالو و گیلاس شناخته شده است بیان، کرد: به واسطه ظرفیت بالای این شهر در تولید گیلاس و آلبالو و یکی از شاخصه‌های گردشگری، هر سال جشنواره آلبالو در شهر زنگنه برگزار می‌شود که فرصتی مغتنم برای معرفی دیگر جاذبه‌های گردشگری و سوغاتی‌های این شهر است.

شهردار زنگنه تصریح کرد: درصدد تشکیل یک مجموعه و تشکّل با محوریت شهرداری هستیم تا بتوانیم با برگزاری وسیع‌تر جشنواره آلبالو، سوغات و برند‌های شاخص شهر زنگنه را به هموطنان‌مان معرفی کنیم.

یارمحمد بیان کرد: هر سال در فصل بهار و تابستان جمعیت این شهر به واسطه زیبایی‌های طبیعی آن به بیش از سه هزار نفر افزایش پیدا می‌کند

وی در ادامه گفت: زنگنه دره‌های زیبا، باغ‌های گردو، بادام، گیلاس و آلبالو، باغ‌های انگور، طبیعتی بکر و زیبا و چشمه‌های طبیعی دارد که هر سال میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف است.

وی توسعه مبلمان شهری را از دیگر اولویت‌های شهرداری زنگنه برشمرد افزود: با وجود تلاش‌های بسیاری که توسط شهرداران این شهر انجام شده، اما مبلمان شهری مورد غفلت واقع شده و بیشتر روی مباحث عمرانی کار شده است.

شهردار زنگنه خاطر نشان، کرد: در این راستا از سال گذشته تاکنون سه برج نوری برای روشنایی پارک و ورودی شهر خریداری و نصب و روشنایی معابر و تیر‌های چراغ برق اصلاح و ترمیم شد و برای خرید و نصب تلویزیون شهری نیز رایزنی‌های اولیه صورت گرفته است.

یارمحمد اظهار امیدواری کرد و گفت: برای آذین‌بندی سوغات‌سرا‌ها و کسبه، با کسبه و اصناف شهر زنگنه رایزنی شد تا روشنایی این نقاط نیز مد نظر قرار گیرد و با توجه به تردد بالای این محور، برای روشنایی در شب مشکلی نداشته باشیم.

وی خبر داد: دفن زباله‌ها در این شهر به صورت غیربهداشتی و در نزدیکی ریل راه‌آهن انجام می‌شد که در این رابطه محل جدید دفن زباله حفر و در حال حاضر زباله‌های شهر به صورت نیمه‌بهداشتی دفن و با نظارت شهرداری انجام می‌شود.

شهردار زنگنه همچنین احداث پل گِلال مسیر دسترسی شهروندان به مزارع خود را از دیگر اقدامات مهم سال گذشته عنوان کرد و بیان کرد: با وجود محدودیت‌های مالی، ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این پل با همکاری اداره جهاد کشاورزی ملایر و خیران شهر زنگنه هزینه شد که مسیر دسترسی شهروندان بیش از ۲ کیلومتر کمتر شد.

یارمحمد به جداسازی آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری اشاره کرد و تصریح کرد: هم اکنون در حال حفر یک حلقه چاه برای آبیاری فضای سبز شهری هستیم که تا پایان خرداد امسال آبیاری فضای سبز از طریق این چاه انجام می‌شود و در فصل تابستان نیز با مشکل کم‌آبی برای آبیاری فضای سبز مواجه نیستیم.

وی تعمیر ساختمان بخشداری زند با ۳۰ میلیون تومان اعتبار، نوسازی ماشین‌آلات شهرداری زنگنه با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر‌ها را از دیگر اقدامات شهرداری زنگنه برشمرد و ادامه داد: دیوارکشی و روشنایی آرامستان زنگنه را در دستور کار داریم که برای امنیت بیشتر امیدواریم تا پایان این دوره به اتمام برسد.

شهردار زنگنه احداث زیرگذر زکات را یکی از طرح‌های عمرانی مهم این شهر عنوان و گفت: عملیات اجرایی این پل سال ۱۳۷۹ با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز شد که سال ۹۹ به بهره‌برداری رسید و هنوز نواقص و مسائل فنی و مهندسی متعددی دارد که باید رفع شود.

یارمحمد افزود: حدود ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای اتمام این زیرگذر اختصاص دادیم که با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است و تا ۲ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ما متناسب با نیاز شهر است و به دنبال سرمایه‌گذاری و ایجاد منابع پایدار هستیم گفت: برای احداث مرکز معاینه فنی با همکاری نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بنیاد برکت وارد مذاکره شده‌ایم و رایزنی‌های اولیه صورت گرفته تا با ایجاد این مرکز، شهرداری یک منبع پایداری برای درآمدزایی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار