معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از اعلام فراخوان برای شکل گیری جامعه تخصصی صنایع دستی کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۹۶۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 20 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حسین ویسی بااشاره به ظرفیت های بسیار خوب حوزه صنایع دستی در کرمانشاه، اظهار کرد: اگر بخواهیم صنایع دستی استان رونق بگیرد و روند روبه رشد خود را سریعتر طی کند، فعالان این حوزه باید در سرنوشت آن سهیم شده و در پیش برد اهداف و برنامه ها مشارکت فعال داشته باشند.

وی تاکید کرد: ضرورت تشکیل یک مجموعه ای منسجم، هماهنگ و دارای اهداف مشترک می تواند علاوه بر فعالیت در سطوح استانی، بصورت کشوری نیز با نگاهی تخصصی، جامع و عادلانه مطالبات صنایع دستی را دنبال و رصد کند.

معاون صنایع دستی کرمانشاه خاطرنشان کرد: بنابراین، از مدت ها پیش برنامه ای در وزارت میراث فرهنگی پیگیری شد که طبق آن جامعه تخصصی صنایع دستی برای فعالین این حوزه شکل گیرد تا برای رفع مشکلات و توسعه و رشد صنایع دستی در استان های مختلف گام بردارد.

وی با بیان اینکه این جامعه تخصصی در برگیرنده همه رشته های مختلف صنایع دستی است، عنوان کرد: با شکل گیری جامعه تخصصی صنایع دستی فعالین و گروه های مختلفی که در این حوزه فعالیت می کنند، می توانند برای توسعه و رونق صنایع دستی پای کار بیایند و مانند یک بازوی اجرایی برای میراث فرهنگی بویژه معاونت صنایع دستی عمل کنند.

ویسی خاطرنشان کرد: با شکل گیری جامعه تخصصی صنایع دستی فعالین این بخش در زمینه هایی از جمله مسائل و مشکلات حوزه تولید، فروش، بازاریابی و ... خلاء ها را شناسایی می کنند و برای رفع مشکلات خودشان نقش آفرینی خواهند کرد.

وی با اشاره به اعلام فراخوان برای تشکیل هیات مدیره جامعه  تخصصی صنایع دستی استان، افزود: این فراخوان از چند مدت پیش شروع شده و تا شنبه اول خرداد هم ادامه خواهد داشت و انتظار داریم فعالین رشته های مختلف صنایع دستی استان که صاحب نام و دارای تجربیات بیشتری هستند در این فعالیت گروهی ورود داشته باشند.

معاون صنایع دستی کرمانشاه  گفت: اعضای هیات مدیره جامعه تخصصی صنایع دستی کرمانشاه باید دارای سه سال سابقه فعالیت مفید و موثر در زمینه صنایع  دستی، حداقل 18 سال سن و حسن شهرت باشند.

وی گفت: امیدواریم با ورود افرادی از جنس فعالین صنایع دستی استان گام هایی برای رفع مشکلات حدود 20 هزار هنرمند صنایع دستی استان بردارند و این حرکت منجربه توسعه و اشتغال پایدار و مولد برای فعالین این بخش شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان فرآیند ثبت نام از این افراد، انتخابات هنرمندان صنعتگر استان برگزار می شود و از بین افرادی که ثبت نام کرده اند، ترکیب اعضای هیات مدیره مشخص می شود.

ویسی هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه را خانواده ای بزرگ خواند و گفت: امیدواریم پس از شکل گیری این جامعه تخصصی خانواده هنرمندان صنایع دستی استان بتوانند برای رفع مشکلات، مطالبات و اجرای برنامه های خود از طریق مجاری قانونی جدی تر وارد عمل شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار