سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به سرمایه گذاری ۵۵هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی استان، گفت: این میزان سرمایه گذاری نقطه عطفی در اقتصاد کرمانشاه است و می تواند به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری استان کمک زیادی کند.
کد خبر: ۹۶۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 20 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،بهزاد باباخانی  در جلسه کارگروه اشتغال استان در سرسرای شهدای دولت استانداری با اشاره به تداوم کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته، افزود: کاهش مستمر نرخ بیکاری در چهار سال گذشته نویدبخش روزهای خوبی برای اقتصاد استان است بویژه اینکه در سال‌جاری پروژه های توسعه ای بسیاری در استان اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: فرصت‌های به دست آمده برای توسعه استان از جمله تصویب منطقه آزاد قصرشیرین و نیز سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه آن در استان دستاورد تاریخی و بسیار بزرگی است که با مساعدت ویژه وزیر نفت و پیگیری استاندار پرتلاش کرمانشاه محقق گردیده و اثرات آن در میان مدت و بلندمدت بر شاخص های اقتصادی استان ملموس خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه سپس به اثرات پروژه‌های توسعه‌ای برای استان اشاره کرد و گفت: یکی از تاثیراتی که وجود پتروشیمی اسلام‌آبادغرب از خود به جای گذاشته، رفع مشکل انتقال گاز به منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد به کمک پتروشیمی و همچنین فراهم کردن سرمایه گذاری ۲ پتروشیمی در پایین دست آن است و امید می رود سایر پروژه‌های بزرگ حوزه نفت و گاز استان نیز موجب جهش در توسعه استان شوند.

وی در ادامه از دستگاه‌های اجرایی خواست فرآیند کار زنجیره‌های ارزش در سال گذشته را آسیب‌شناسی کرده و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام نمایند.

در این کارگروه گزارشی از آخرین وضعیت سند اشتغال سال ۱۴۰۰ و برنامه‌ها و اقدامات اشتغالزایی سازمان بهزیستی ارائه و درباره آنها بحث و تبادل نظر گردید.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت. سال ۹۹ اما این هدفگذاری محقق نشد.

براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کرمانشاه در پایان سال ۹۹ به ۱۴.۹ رسید.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار