شهردار سنندج گفت‌: با توجه به اشتراکات خاص ۲ شهر سنندج و سلیمانیه(در اقلیم کردستان عراق)، به منظور توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری، پیشنهاد خواهرخواندگی این شهرها تصویب شد.
کد خبر: ۹۶۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 19 May 2021
به گزارش تابناک کردستان، حشمت‌الله صیدی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه یکی از اقدامات فرهنگی در راستای تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط ۲ شهر، عقد خواهرخواندگی است، اظهار داشت: خواهر خواندگی شهر‌ها پیوند بین ۲ شهر است که دارای تشابهات و وجوه مشترکات خاصی از نظر علمی، فرهنگی و تاریخی است.

وی افزود: سلیمانیه یکی از شهر‌های اقلیم کردستان عراق است که از لحاظ فرهنگی و اجتماعی دارای نماد‌ها و تشابهات فرهنگی با سنندج است که علاوه بر تشابهات فرهنگی و اجتماعی این ۲ شهر در سال ۱۳۹۸ توانستند از سوی یونسکو به شبکه شهر‌های خلاق جهان ملحق شوند.

شهردار سنندج اضافه کرد: در راستای توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، توسعه صنعت گردشگری و همچنین استفاده از پتانسیل‌های ۲ طرف برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد خواهر خواندگی سنندج شهر خلاق موسیقی با شهر سلیمانه شهر خلاق ادبیات تقدیم شورای شهر سنندج شد.

وی یادآور شد: در جلسه شورای شهر سنندج پیشنهاد این شهرداری مبنی بر عقد خواهر خواندگی ۲ شهر سنندج وسلیمانه مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

صیدی با بیان اینکه مقدمات مذاکره با مسوولان شهری سلیمانیه هم آغاز خواهد شد، ابراز امیدواری کرد، با عقد خواهر خواندگی زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی بین این ۲ شهر فراهم شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار