مدیرکل ‌میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: میانگین بازدید از موزه‌های این استان سالانه ۵۰ هزار نفر بود که این آمار از زمان شیوع کرونا تاکنون با کاهش ۸۰ درصدی همراه شده است.
کد خبر: ۹۶۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 19 May 2021

به گزارش تابناک مرکزی ؛ مصطفی مرزبان همزمان با آغاز هفته میراث‌ فرهنگی و روز موزه‌ها افزود: شیوع ویروس کرونا خسارت‌های جدی در تمامی فعالیت‌های بخش‌های میراث فرهنگی و گردشگری و صنیع دستی داشته و  موزه‌ها نیز با توجه به اینکه محیط سربسته هستند و تجمع جمعیت انسانی دارند به شدت از شرایط کرونایی آسیب دیدند.

وی اظهار داشت: استان مرکزی دارای ۱۲ موزه دولتی و یک موزه خصوصی است که در شهرهای اراک، ساوه،  خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان استقرار دارند و بیش از پنج هزار اشیای تاریخی و ارزشمند را در خود جای داده‌اند.

مدیرکل ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: قدیمی‌ترین اشیای تاریخی موجود در موزه‌های استان مرکزی مربوز به  ظروف سفالی  هزاره چهارم قبل از میلاد است که در موزه ساوه نگهداری می‌شود.

مرزبان افزود: بازدید مجازی از موزه‌های استان و گنجاندن دروس اشنایی با میراث فرهنگی و موزه‌ها در کتاب‌های درسی از موضوعاتی است که در ایام شیوع کرونا بر روی آن‌ها تمرکز شده است تا خلا بازدید حضوری به گونه‌ای جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار