استاندار قم با اشاره به رتبه رضایت بخش استان در مولدسازی اموال دولتی تصریح کرد: در عین حال باید گفت انتظار مدیریت استان از دستگاه های اجرایی در سطح ایده آل محقق نشده است.
کد خبر: ۹۶۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 19 May 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم با قدردانی از همراهی و همدلی مسؤولان استان قم در راستای تحقق رونق تولید و اشتغال اظهار کرد: اعضای شورای تأمین استان قم نقش مؤثری در ایجاد امنیت و آرامش برای فعالیت های اقتصادی داشته اند.

وی در ادامه با بیان این که رتبه استان قم در زمینه مولدسازی اموال دولتی در سطح کشور رضایت بخش است اذعان کرد: با این وجود انتظار مدیریت استان از دستگاه های اجرایی در سطح ایده آل محقق نشده است و مدیران باید اهتمام خاصی نسبت به اجرا و تداوم برنامه ها داشته باشند.

استاندار قم سپس به صدمات ناشی از شیوع کرونا در بخش گردشگری پرداخت و بیان کرد: با توجه به عدم وجود چشم انداز روشن از آینده این بیماری، سرمایه گذاران این حوزه نسبت به دریافت تسهیلات استقبال نمی کنند که دلیل اصلی آن، موضوع بازپرداخت اقساط تسهیلات در دوران کروناست.

سرمست با تصریح بر این که باید برنامه ای مشخص و عملیاتی برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تدوین شود، به موضوع مناطق نمونه گردشگری استان و نقش آن در توسعه استان توجه داد و گفت: ۱۲ منطقه نمونه گردشگری برای استان قم به تصویب رسیده است که ظرفیت این مناطق برای تحقق توسعه اقتصادی استان غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به برخی بلاتکلیفی ها در توسعه مناطق نمونه گردشگری استان قم افزود: مدیران دستگاه های دولتی باید برای توسعه مصوّب مناطق نمونه گردشگری اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار قم همچنین تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مشکلات حقوقی مناطق گردشگری باید با جدیت پیگیری و در زمان بندی مشخص نسبت به بهره برداری از این طرح ها اقدام شود.

سرمست در عین حال موضوع سوغات زائر را جزء ضرورت های توسعه استان قم عنوان و اضافه کرد: از آن جا که احداث کارخانه چادر مشکی در قم بر اساس تفاهم نامه های امضا شده در دستور کار است، باید ضمن تداوم مطالعات درباره ظرفیت های استان در بحث سوغات زائر، چادر مشکی نیز به عنوان یکی از گزینه ها در بسته سوغات پیشنهادی زائر پیش بینی شود.

وی در پایان واحدهای صنعتی موفق را در اولویت حمایت مسؤولان دولتی خواند و گفت: به واحدهای تولیدی استان اطمینان خاطر می دهیم طرح های توسعه ای آن ها و همچنین ارائه تسهیلات به این طرح ها در استان پیگیری و دنبال خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار