جبار گوهری در گفتگو با تابناک:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی قرار است از ۵ قرآن خطی که سال گذشته مرمت شدند، رونمایی شود.
کد خبر: ۹۶۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 18 May 2021

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: امروز ۲۸ اردیبهشت ماه، روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث فرهنگی است. بازدید از همه اماکن، محوطه‌ها و موزه‌های سراسر ایران در این روز برای عموم مردم رایگان است.

وی افزود: به مناسبت این هفته برنامه‌هایی داریم که با توجه به شرایط کرونا برخی از آن‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: یک افتتاح موزه میراث ناملموس در پاوه داریم که تعدادی از پرونده‌های ثبتی که در بحث میراث معنوی منطقه ثبت شده اند، در آن موزه برای عموم مردم به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: برنامه بازدید مجازی از برخی اماکن تاریخی استان هم با حضور کارشناسان در فضا‌های مجازی متعلق به اداره کل هر روز ساعت ۱۷ عصر انجام می‌شود.

گوهری اظهار کرد: از تعدادی الواح ثبتی هم که سال گذشته حدود ۳۰ تا از آن‌ها (۳۰ اثر معنوی، ناملموس و ملموس) در استان ثبت شده، قرار است رونمایی شود.

وی تاکید کرد: همچنین برنامه رونمایی از ۵ قرآن خطی که در سال گذشته مرمت شدند، همزمان با افتتاح موزه در منطقه اورامانات انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار