سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با تبریک ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی گفت: امروز بازدید از مکان‌های تاریخی روباز کرمانشاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای علاقه‌مندان رایگان است.
کد خبر: ۹۶۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«جبار گوهری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته میراث فرهنگی و گردشگری، افزود: ثبت جهانی منظر اورامانات یکی از اولویت‌های این سازمان است و بر همین اساس در این هفته موزه میراث ناملموس در روستای «زردویی» پاوه افتتاح می‌شود.

وی معرفی منظر فرهنگی این منطقه را یکی از دلایل افتتاح این موزه برشمرد و گفت: آثار ناملموس دیگری مانند بازی‌های محلی ثبت شده، فرهنگ، آداب، رسوم و قرآن‌های خطی هم در این موزه در معرض دید علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

رونمایی از ۳۰ لوح ناملموس و ملموس ثبت ملی شده، اجرای ورزش‌های باستانی در محوطه تاریخی طاق‌بستان با حضور پهلوانان کرمانشاهی و پخش زنده مراسم در شبکه‌های اجتماعی و همچنین ایجاد بسترهای لازم برای بازدیدهای مجازی از بیستون، تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی، معبد آناهیتا و زیج منیژه از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی و گردشگری بود که گوهری به آن اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۲۵ موزه وجود دارد که ۱۲ موزه را اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری مدیریت می‌کند، ۲ موزه در اختیار بخش خصوصی و بقیه هم توسط سایر ادارات و دستگاه‌های استان مدیریت می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه همچنین با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر با گرامیداشت این روز غرور آفرین ملی، گفت: در روز سوم خرداد نیز بازدید از موزه های روباز استان برای ایثارگران و خانواده معزز شهدا رایگان است.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار