مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: طرح ساخت موزه بزرگ اراک به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است و با تزریق اعتبار تا سال ۱۴۰۴تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 17 May 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: مطالعات برای اجرای طرح موزه بزرگ اراک سال ۸۹ آغاز شد و عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۱ کلید خورد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اشیای با ارزش و قدیمی اراک در مکان‌های تغییر کاربری یافته بناهای تاریخی به طور پراکنده نگهداری می‌شود که شرایط موجود در این بناها مناسب موزه داری نیست، با تکمیل و راه‌اندازی موزه بزرگ اراک تمامی اقلام، اشیا و آثار گذشتگان به این مکان منتقل و به صورت علمی و اصولی از آن ها نگهداری می‌شود.
او با بیان اینکه موزه بزرگ ‌اراک در بخش‌های مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و فرهنگی پیش‌بینی شده است، گفت: طرح موزه بزرگ اراک تاکنون به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است و ۱۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
مرزبان یادآورشد: این پروژه نیاز به حداقل ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دارد و در صورتی که این اعتبار طی دو سال مالی آتی تأمین شود تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود،البته قرارداد پیمانکار به پایان رسیده است و پس از تعیین اعتبار در سال جاری پیمانکار جدید پروژه مشخص می شود.
او گفت: طبیعی است که تزریق اعتبار اینگونه طرح ها به صورت مرحله به مرحله و به تناوب روند را کند می‌کند البته با توجه به نوع مصالح مصرفی در پروژه و عدم تعطیلی پروژه و اجرا و تکمیل، انجام فعالیت عمرانی به صورت مستمر ایجاد خسارت به مصالح و فرسودگی آن را موجب نمی‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در خصوص بازدید امروز از پروژه و روند ساخت اضافه کرد: تاسیسات داخلی موزه کار شده، روند کار و پیشرفت پروژه تاکنون مطلوب بوده است و در طول ۱۰ سال اخیر اعتبار درخواست شده تخصیص یافته و با تخصیص اعتبار مورد نیاز می توان کار را تسریع کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار