شهردار کلاته‌رودبار از راه‌اندازی بزرگترین سایت پرورش آهو شرق کشور در کلاته‌رودبار خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 16 May 2021
 
راه‌اندازی بزرگترین سایت پرورش آهو شرق کشور در کلاته‌رودبار

 

 

به گزارش تابناک سمنان سجاد فدایی باشی اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال برای فاز اول این طرح از سوی شهرداری کلاته برای انجام حصارکشی و تهیه تجهیزات مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی این طرح افزود: در حال حاضر دو هکتار زمین در منطقه‌ای مناسب و مستعد طرح تامین و علاوه بر آن مجوزهای لازم برای راه‌اندازی سایت اخذ شده است.

شهردار کلاته‌رودبار از درخواست برای اخذ تسهیلات ویژه برای تکمیل این پروژه خبر داد و تصریح کرد: این سایت بزرگترین سایت پرورش آهو در نیمه شرقی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه منطقه رودبار از ظرفیت و استعداد خوبی برای پرورش آهو برخوردار است خاطرنشان کرد: در مجموع منطقه کلاته رودبار از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های گردشگری، تولیدی، دامی- زراعی و معدنی برخوردار است.

فدایی باشی با بیان اینکه بزرگترین ایل عشایری استان بعد از ایل بزرگ سنگسر مربوط به منطقه کلاته‌رودبار است اظهار کرد: ییلاقات عشایر کلاته نیز از ظرفیت بالایی برخوردارند و عشایر منطقه تا پایان اردیبهشت‌ماه وارد ییلاق خود می‌شوند.

وی با اشاره به قرار گرفتن این شهرداری در مجموعه شهرهای زیر20 هزار نفر اضافه کرد: در حال حاضر 15 معدن فعال و بیش از 20 صنایع فعال تبدیلی و فرآوری در منطقه کلاته رودبار وجود دارد و همین ظرفیت‌ها در کنار رونق خوب باغات و دامداری و کشاورزی سبب شده که این منطقه مشکل اشتغال نداشته باشد.

شهردار کلاته‌رودبار با بیان اینکه 90درصد معادن منطقه، معدن ذغال‌سنگ و کک‌پزی هستند افزود: سیلیس، گچ، شن، ماسه و...از دیگر مواد معدنی فعال در این منطقه هستند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص اعتبارات پیش‌بینی شده این شهرداری کوچک گفت: اعتبار پیش‌بینی شده امسال 55میلیارد ریال است.

وی اعبار سال گذشته این شهرداری را 35 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: 100درصد اعتبارات سال قبل این شهرداری محقق شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار