معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از پرداخت هشت میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به فعالین حوزه گردشگری استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 16 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی صابر  بااشاره به پیامدهای منفی شیوع بیماری کرونا بر حوزه گردشگری استان، اظهارکرد: از اسفند سال 1398که این بیماری شیوع پیدا کرد، فعالین بخش های مختلف حوزه گردشگری استان به دلیل رکودی که بربازار گردشگری حاکم شد، دچار خسارات زیادی شدند.

وی گفت: دولت در این مدت برای حمایت از فعالین این بخش که بیش از سایر صنوف زیان دیده بودند، تسهیلاتی در نظر گرفت که نرخ سود آن حدود 12 درصد و بازپرداختش دو ساله بود.

معاون گردشگری استان در خصوص سقف پرداخت تسهیلات کرونایی برای بخش گردشگری کرمانشاه هم عنوان کرد: پرداخت تسهیلات به فعالین بخش گردشگری با در نظر گرفتن شرایطی بود، اما در مجموع حداقل 16 میلیون تومان و حداکثر 700 میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت شد.

وی تاکید کرد: جمع کل درخواست متقاضیان از مهر سال گذشته تا پایان اسفند حدود 18 میلیارد تومان بوده که هشت میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی درخواست ها هم در بانک‌ها قرار دارد.

صابر در ادامه با بیان اینکه فرآیند پرداخت تسهیلات کرونایی در بانک ها فعلا متوقف شده، عنوان کرد: وزارت میراث فرهنگی درحال رایزنی برای از سَر گیری فرآیند پرداخت این تسهیلات به فعالین گردشگری است.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به روند رو به رشدی که گردشگری کرمانشاه طی چندسال اخیر داشته، عنوان کرد: سال 1400 باتوجه به شیوع بیماری کرونا کاهش 98 درصدی اسکان گردشگران را در مراکز اقامتی کشور داشتیم، این درحالی است که آمار اسکان گردشگران در کرمانشاه نه تنها کاهشی نداشته، بلکه حتی چند درصدی هم افزایش داشته است.

به گفته این مسئول، کرمانشاه در ایام نوروز در جایگاه یازدهم اسکان مسافرین نوروزی در مراکز اقامتی کشور بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث فروش بلیت ورودی آثار تاریخی هم استان پنجم در کشور شدیم که نشان می دهد نتیجه تبلیغاتی که طی چندسال گذشته برای گردشگری کرمانشاه داشته‌ایم را می بینیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار