فرماندار کهگیلویه؛
با همراهی بنیاد علوی و دستگاه‌های اجرایی محرومیت‌زدایی از دیشموک آغاز شده است.
کد خبر: ۹۶۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ 12 May 2021

شروع اقدامات زیربنایی برای توسعه دیشموک+تصویر

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ دارا کریمی‌نژاد در بازدید از بخش دیشموک با اشاره به خدمات‌رسانی بنیاد علوی در این بخش اظهار داشت:با همکاری بنیاد علوی و دستگاه‌های دولتی عملیات محرومیت‌زدایی از دیشموک شدت بیشتری یافته است.

فرماندار کهگیلویه  تصریح کرد: بعد از احصا مشکلات این منطقه پیگیری عملیاتی تصمیمات در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی در اولویت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: باید پذیرفت در دیشموک و خیلی مناطق کم برخوردار مشکلات زیرساختی وجود دارد البته بخش وسیعی از این محرومیت‌ها ریشه در معوقات تاریخی دارد اما رفع این مشکلات نیز در اولویت قرار گرفته است.

کریمی‌نژاد گازرسانی به دیشموک و روستاها را نهضت خدمات رسانی در این مناطق توصیف کرد و گفت: این نشان از نگاهی است که دولت و نظام به مناطق کم برخوردار داشته است.

وی با اشاره به پیگیری نتایج سفر اسفند ماه شورای اداری  به این بخش تصریح کرد :در راستای ارتقای تحصیل دانش‌آموزان دیشموکی و افزایش فضای سبز بخشی از اراضی محدوده شهری در دیشموک تحویل بنیاد علوی شد .

نماینده عالی دولت در کهگیلویه  با بیان اینکه از مسایل و مشکلات این منطقه غفلت نخواهیم کرد، افزود:هم اکنون تسهیل ارتباط جاده‌ای به منطقه با ترمیم و روکش آسفالت در دست اجراست.

وی با اشاره  به لزوم همکاری و استفاده نهادهای دولتی از بنیادهای محرومیت زدا به ویژه بنیاد علوی در شهرستان گفت: باید تلاش شود  با اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی،گردشگری، اقتصادی و توسعه فضای سبز در دیشموک الگوی خوبی برای توسعه سایر  مناطق کم برخوردار بوجود آید.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی با اشاره به برگزاری جلسه با شورای اداری شهرستان کهگیلویه برای برطرف کردن مشکلات منطقه گفت: یکی از اهداف این جلسه مشارکت با دستگاه‌های متولی همچون بنیاد مسکن و منابع طبیعی بوده که در صورت اختصاص زمین مناسب در سطح شهر دیشموک مراحل ساخت بوستان علوی در دیشموک آغاز می‌شود.

اسفندیار مختاری افزود: از دیگر برنامه‌های بنیاد علوی اجرای کار ساخت پارک تپه نور الشهدا با مشارکت شهرداری است که تا کمتر از یک هفته دیگر کلنگ ساخت آن بر زمین زده می‌شود.

مختاری با اشاره به میزان زمین‌های مورد نیاز ساخت بوستان علوی و پارک جنگلی تپه نور الشهدا گفت: برای ساخت بوستان علوی نیازمند ۱۸ هزار متر و برای پارک جنگلی تپه نور الشهدا نیازمند ۵ هزار مترمربع زمین هستیم.

وی افزود: در فاز اول ساخت بوستان علوی مبلغ پنج میلیارد تومان و برای ساخت پارک جنگلی تپه نور الشهدا مبلغ ۲ میلیارد تومان اختصاص یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار