اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 21 اردیبهشت توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۶۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 11 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21/2/1400 به شرح زیر است .


رانندگی با گواهی نامه تاریخ گذشته تخلف است
رییس پلیس راهور استان مازندران با تاکید بر اینکه رانندگی با گواهی نامه تاریخ گذشته تخلف بوده و مشمول اعمال قانون می باشد،از شهروندان خواست تا یک ماه قبل از انقضاء اعتبار گواهینامه نسبت به تعویض آن اقدام کنند.
سرهنگ "نصراله بیگلری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بيان داشت: یکی از مواردی که شهروندان را به اشتباه می اندازد،رانندگی با گواهی نامه فاقد اعتبار و تاریخ گذشته می باشد،در صورت که این اقدام طبق قانون تخلف رانندگی محسوب می گردد.
وی با اشاره با اعمال جریمه 250هزار ریالی در عوض هر سال تاخیر در تعویض گواهینامه فاقد اعتبار قانونی،افزود: علاوه بر این رانندگي با گواهينامه فاقد اعتبار در صورت کنترل پليس مشمول جرائم نقدی دیگری نیز خواهند شد..
وي افزود: شهروندان عزیز برای پیشگیری از هرگونه تخلف رانندگی در رابطه با گواهینامه، باید يک ماه قبل از اتمام اعتبار آن،به دفاتر پليس +10 مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار گواهینامه رانندگی خوداقدام کنند.
رییس پلیس راهور مازندران همچنین در رابطه با اعمال منع تردد در تعطیلات عید فطر گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملي کرونا و ابلاغيه وزارت کشور ، محدوديت هاي تردد از ساعت 14 روز سه شنبه 21 اردیبشت 1400 الي ساعت 12 روز شنبه 25 همین ماه در سراسر استان و بين شهرها اجرايي خواهد شد.
سرهنگ بیگلری با بیان اینکه تردد خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای باری با پلاک شخصی منعی ندارد، اظهار داشت: جريمه تردد با پلاک غیر بومی در اين ايام در شهرهاي قرمز يک ميليون تومان ، و در شهرهاي نارنجي و زرد 500هزار تومان و همچنین تردد شبانه از ساعت 22 تا 3بامداد با پلاک بومی 200 هزار تومان است.

---------------------------------------------------------------

دستگیری 61 سارق در پنجمین مرحله از طرح محله محور
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای مرحله پنجم طرح محله محور و دستگیری 61 سارق در سطح استان خبر داد.
سرهنگ"سید محسن جعفری " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی در سطح جامعه پنجمین مرحله از طرح طرح محله محور با حضور ماموران کلانتری ها و پاسگاه ها در سطح استان به اجرا در آمد.
وی در ادامه افزود: در این طرح که به مدت یک روز در سراسر استان به اجرا در آمد ، ماموران موفق به شناسای و دستگیری 61 سارق و کشف 89 فقره سرقت در سطح استان شدند .
سرهنگ جعفری در ادامه تصريح کرد: در طرح مذکور 27 معتاد متجاهر جمع‌آوري و 10 نفر از خرده‌فروشان مواد دستگير شدند.
جعفری همچنین از توقیف 62 خودرو و 17 دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مراحمت برای مردم، نداشتن گواهینامه و رانندگی باپلاک مخدوش در اجرای این طرح نیز خبر داد.
رئیس پلیس پیشگیری استان با ارزيابي مثبت از بازخورد اینگونه طرح ها، خاطر نشان کرد : با استمرار طرح های پیشگیرانه از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش 37 درصدی کشف سرقت در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم .
سرهنگ جعفری در پایان از مردم خواست: برای رسیدن به جامعه ای امن در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، در اسرع وقت از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع رسانی کنند.

---------------------------------------------------------------

سارق باطری خودروها در محمودآباد دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق باطری خودرو ها و کشف 12 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودحسین زاده" در بیان این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت باطری خودرو ها در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، خاطر نشان کرد: متهم که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بوده است در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12 فقره سرقت باطری از خودرو های نیسان اعتراف کرد.
سرهنگ حسین زاده در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را به پليس110 اطلاع دهند.

---------------------------------------------------------------

دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره و کشف 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی"در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی،افزود: در اجرای این ماموریت،کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی، سارق را که دارای سایقه سرقت در این شهرستان نیز بود شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی ها تاکنون به 9فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را به پليس110 اطلاع دهند .

---------------------------------------------------------------

قاچاقچی موادمخدر درسوادکوه به دام افتاد
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از دستگيري قاچاقچي مواد مخدر و کشف 3 کیلوو 770 گرم موادمخدر تریاک در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر بیان داشت: در پي کسب خبر مبني بر حمل و توزیع مواد مخدر توسط عاملی افيوني در شهرستان سوادکوه، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وي افزود: مأموران با انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني متهم را در حال جابجایی مواد مخدر با یک خودروی سواری شناسایی و در اقدامی عملیاتی وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه،تصريح کرد: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر 3 کیلو و 770 گرم موادمخدر تریاک کشف کردند.
سرهنگ اکبری با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در مبارزه با سوداگران مرگ و عانلان ایجاد ناامنی در جامعه ياري دهند.

---------------------------------------------------------------

کشف اشیاء عتیقه متعلق به دوره ساسانیان درگلوگاه
فرماندهی انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 41 شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانیان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودکلوانی" با اعلام این خبر، افزود: در پي کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیاء تاریخی توسط فردی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ کلوانی از کشف 41 قطعه شیء تاریخی متعلق به دوره ساسانیان در بازرسی از منزل متهم خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان ارزشی کالاهای کشف شده را بالغ بر 2 میلیارد ریال عنوان کردند..
سرهنگ کلوانی در خاتمه با بیان این متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد قاچاق اشیاء عتیقه را تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه برشمرد و از شهروندان خواست: برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

---------------------------------------------------------------

کشف 39 فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی فریدونکنار
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 39فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی ، مقابله با عاملان افیونی،سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود: در اجرای این طرح با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی 35نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند .
سرهنگ هاشم پور از توقیف 59خودرو و 18دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت : کشف 39فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل، اموال داخلی خودرو و کشف 500گرم از انواع مواد مخدر ازدیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

---------------------------------------------------------------

کشف 6 تن چوب جنگلی قاچاق درگلوگاه
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از كشف 6 هزار کیلوگرم چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" محمودکلوانی" با اعلام این خبر، بیان داشت : در راستای طرح مبارزه با قاچاق فرآورده های جنگلی ماموران، پاسگاه کلباد از فعالیت یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان با خبر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: ماموران باهماهنگی قضایی در اقدامی عملیاتی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
وی از کشف 6 تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از محل دپوی چوب توسط متهم خبر داد و خاطرنشان کرد: نامبرده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ کلوانی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

---------------------------------------------------------------

کشف یک و نیم تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، از کشف یک تن و 500 کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح اين خبر اظهار داشت : در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ، افزود: ماموران انتظامی بخش نشتا با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی یک خودروی نیسان حامل چوب های جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.
وی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطر نشان کرد : در بازرسی از خودروی مذکور یک تن و 500 کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود ، کشف شد.
سرهنگ شعبانی، ارزش چوب های کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان 50 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به اينكه جنگل جزء منابع ملی بوده و قطع درختان جنگلی تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

---------------------------------------------------------------

کشف 9 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی میاندورود
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 9 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، "سرهنگ مجید باقری "در تشریح این خبر بیان داشت : به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان میاندورود به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی میاندورود پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی 5 سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 9 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.
وی اظهار داشت: کشف یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز ، 420 گرم تریاک، توقیف 5 خودرو و موتور سیکلت متخلف و دستگیری 12 متهم متواری و 5 معتاد متجاهر از دیگر دستاوردهای این طرح بوده است.
سرهنگ باقری در خاتمه ضمن قدردانی از مشارکت و همکاري خوب مردمي با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس 110اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار