حسین فلاح نژاد با اشاره به تعداد کارگران ساختمانی و فصلی البرز گفت: در حال حاضر ۴۸ هزار کارگر فصلی و ساختمانی در البرز فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۶۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 10 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به این که همه کارگران فصلی استان ایرانی نیستند، گفت: در کنار کارگران ایرانی، ۱۸ هزار کارگر افغانی با مجوز هم در استان فعالیت می‌کنند.

فلاح نژاد گفت: البته تعداد کارگران افغانی که در البرز مشغول به کار هستند بیش از این رقم است ولی مابقی به صورت غیرمجاز فعالیت دارند و آمار دقیقی از تعداد آن ها نداریم.

او افزود: حق اشتغال و درآمدزایی اتباع خارجی برای کارگران با مجوز است و اقدام کارگاه‌هایی که از کارگران غیرمجاز استفاده می‌کنند، تخلف محسوب می‌شود.

فلاح نژادگفت: هر چند به طور مستمرتیم‌های مشترکی از اداره کل کار و نیروی انتظامی استان وضعیت کارگاه‌های استان را رصد می‌کنند تا کسانی که از اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند، برخورد مقتضی را انجام دهند ولی با توجه به بالا بودن تعداد کارگاه‌ها و ساختمان‌های در حال ساخت، نظارت مویرگی بر آن ها امکان پذیر نیست.

او افزود: شهروندان در صورت مشاهده  این چنین موضوع را به نزدیکترین اداره کار یا پاسگاه نیروی انتظامی خبر دهند با اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار