مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: ۳۰ هزار تن جو برای خوراک دام های عشایر این استان مورد نیاز است که این میزان به وزارت جهادکشاورزی سفارش داده شده است.
کد خبر: ۹۶۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 08 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرشاد یاسمی اظهار داشت: مقدار جو سفارش داده شده از نوع وارداتی بوده و نیاز دامداران به این نهاده دامی را مرتفع می سازد.

وی افزود: همچنین پس از برداشت محصول، کاه، کلش و پس چرای مزارع نیز از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی می شود و به تدریج بین گله داران متقاضی توزیع خواهد شد.

یاسمی یادآور شد: به دستور دادستانی امسال آتش زدن پس چرای مزارع توسط کشاورزان بعد از برداشت محصول ممنوع بوده و با فرد خاطی نیز برابر قانون برخورد می شود.

وی اضافه کرد: خروج هرگونه کاه، کلش و علوفه مزارع از استان نیز ممنوع است و باید پس چرای مزارع برای مصرف احشام داخل استان مورد استفاده قرار گیرد بر این اساس روند خرید کاه و کلش از کشاورزان در حال انجام است.

وی علت اصلی کمبود نهاده های دامی در استان را خشکسالی و کاهش بارش نزولات جوی دانست و توضیح داد: در سال آبی جاری استان ایلام دچار خشکسالی شد و مراتع و حتی اراضی زراعی از رشد مطلوبی برخودار نشد.

مدیرکل امورعشایر استان ایلام افزود: خشکسالی اخیر باعث شد تامین نهاده های دامی بامشکل مواجه شود و در این راستا برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا نهاده های دامی دامداران با سهولت در اختیار آنها قرار بگیرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار