فرماندار اشتهارد در جلسه فوری بررسی مشکلات آب این شهرستان با تاکید بر همراهی تمامی دستگاه های حوزه آب در تامین منابع آب شرب اشتهارد اذعان کرد: کمبود آب در این شهرستان جدی است.
کد خبر: ۹۶۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 05 May 2021

️به گزارش «تابناک البرز» جلسه فوری بررسی مشکلات آب شهرستان اشتهارد با حضور مدیران کل بحران، اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز و نیز مدیران عامل آب منطقه ای و آبفای البرز و برخی مدیران مرتبط شهرستانی در سالن شهدای فرمانداری اشتهارد برگزار شد.

فرهاد شیبک، فرماندار اشتهارد در این جلسه بر همکاری و همراهی تمام دستگاه های حوزه آب استانی و شهرستانی برای تامین منابع آب شرب اشتهارد تاکید و اذعان کرد: کمبود آب در این شهرستان جدی است.

وی افزود: با توجه به تاکید استاندار البرز و برنامه ریزی هایی که با ارگان های مختلف صورت گرفته این امیدواری وجود دارد که در برنامه ای کوتاه مدت به شرایط مطلوبی در این حوزه دست یابیم و به صورت بلند مدت از منابع آبی پایدار و غنی استانی بهره مند شویم.

فرماندار اشتهارد ادامه داد: با دعوت از مسئولان مربوطه، کارشناسان و روسای ادارات مرتبط با حوزه آب، موارد کارشناسی شده و مناسبی برای رفع این مشکل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته است. شرایط پیش رو را با همراهی و همکاری های بیشتر، مرتفع خواهیم کرد.

نادر بیننده، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز باز چرخانی و استفاده از پساب های شهری بارعایت کامل استانداردهای جهانی و  کارشناسی شده را یکی از راهکارهای مهم در تامین منابع آبی عنوان کرد و گفت: در برخی کشورها استفاده از پساب های شهری در فرایند تصفیه برای تامین آب شهرها استفاده می شود.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در استان، شرایط اشتهارد را ویژه قلمداد کرد و افزود: باید تمامی تلاش ها در راستای رفع مشکل کمبود آب در این شهرستان مهم و صنعتی استان متمرکز شود که موضوع استفاده از پساب های شهری و جایگزین کردن آن با چاه های آب شیرینی که برای کشاورزی استفاده می شود، می تواند بخشی از این مشکل را رفع کند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز خاطر نشان کرد: تغییر الگوی کشت از محصولات آب بر به محصولات کم آب بر و استفاده از سیستم های جدید آبیاری نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که تاثیر بسزائی در کاهش و صرفه جویی در مصرف آب خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار