مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: در این شب‌ها در هر یک از امام زاده‌های شاخص استان شرایط حضور ۲۰۰۰ نفر فراهم شده و در سایر بقعه‌ها هم تا ۱۵۰۰ نفر می‌توانند در مراسم حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۹۶۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 02 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام علی دشتکی با اشاره با اعمال محدودیت برای برگزاری مراسم لیالی قدر در بقاع متبرکه استان اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر در ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان کرج این مراسم به صورت ویژه در حرم امام زادگان طاهر(ع)، محمد(ص)، حسن(ع)، حیدر (ع) و عبدالله (ع) برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: در حرم امام زاده‌های شاخص استان برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی صندلی چیده شده و ماسک هم در اختیار زائرین قرار می‌گبرد.

این مسئول اضافه کرد: طی این شب‌ها از توزیع ادعیه و نذورات گرم و سرد در بین زایرین با جدیت جلوگیری می‌شود و برای پذیرایی از حاضرین هم آب معدنی و کیک بسته بندی، تهیه شده است.

حجت الاسلام دشتکی توضیح داد: در شب‌های گذشته شاهد برپایی ایستگاه‌های صلواتی در بقاع شاخص استان بودیم ولی به دلیل پیش بینی افزایش جمعیت، این ایستگاه‌ها در لیالی قدر جمع آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از برگزاری مراسم قدر تمام صندلی‌ها ضدعفونی می‌شود، تصریح کرد: این مراسم در فضای باز برگزار می‌شود و ضمن اینکه امسال سیستم صوتی بقاع به گونه‌ای تنظیم شده که زائرین می‌توانند در کنار مزار عزیزان خود حضور داشته باشند و از دعا فیض ببرند.

حجت الاسلام دشتکی اضافه کرد: نیروهای طرح شهید سلیمانی در بقاع شاخص استان حضور دارند و در لیالی قدر غربالگری کرونا را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به کاهش زمان مراسم لیالی قدر گفت: امسال حدود یک ساعت و نیم از مدت زمان این مراسم کم شده است و مجموع مراسم بین دو تا دو ونیم ساعت زمان می‌برد.

این مسئول تاکید کرد: در این شب‌ها در هر یک از امام زاده‌های شاخص استان شرایط حضور ۲۰۰۰ نفر فراهم شده و در سایر بقعه‌ها هم تا ۱۵۰۰ نفر می‌توانند در مراسم حضور پیدا کنند.

وی افزود: زائرین در این شب‌ها باید کتاب ادعیه، قرآن و زیرانداز شخصی به همراه داشته باشند چون برای جلوگیری از شیوع احتمالی کرونا بقعه‌ها توزیع این اقلام را به عهده ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار