دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز از اجرای برنامه های مدت دار برای ایجاد اشتغال وتوانمند سازی بهبودیافتگان اعتیاد در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۵۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 28 April 2021

تاسیس اردوگاه ۳۵۰۰ نفره برای توانمند سازی بهبودیافتگان اعتیاد در البرز

به گزارش «تابناک البرز» سردار حسینی اظهار کرد: برای تاسیس مرکز ماده ۱۶ تاکنون بالغ بر ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه به عنوان شده و ۴۵ میلیون اجاره بها پرداخت میشود که با سایر پرداختی ها ماهیانه حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه برای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت ۷۰۰ نفری برای این مرکز پیش بینی شده است و برای اشتغال این افراد نیز با رایزنی های صورت گرفته ضمن تهیه چرخ و صنایع فلزی ستاد در تلاش است در این خصوص گامهای موثری بردارد.

وی افزود: مرکز غربالگری که با همکاری بهزیستی ایجاد شد نیز تا کنون ۳۵۰ میلیون هزینه کرد داشته و هدف گسترش و توسعه آن است.

سردار حسینی در ادامه گفت: بناداریم یک مرکز میان مدت و یک مرکز بلند مدت هم تاسیس کنیم که شاغلین مرکز میان مدت را ۷۰ درصد بهبودیافتگان اعتیاد و ۳۰ درصد دیگر شامل ساکنین مناطقی که از بیکاری به سوی اعتیاد سوق داده می شوند تشکیل میدهد.

وی تصریح کرد: برای مرکز بلند مدت برنامه ای در نظر داریم که در ۴فاز هدایت میشود فاز اول تاسیس مرکز ماده ۱۶ که بتواند ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دهد و کلیه امکانات رفاهی را داشته باشد و در کنار آن در فاز دوم تاسیس و راه اندازی مرکز ماده ۱۵ است. فاز سوم راه اندازی و ایجاد یک آشپزخانه صنعتی برای ساکنین مجتمع است که با توجه به مکان جغرافیایی و نزدیکی آن به بهشت علی توسعه مطلوبی برای آن پیش بینی می کنیم.

وی در پایان گفت : فاز چهارم ایجاد یک مجتمع سوئیتی برای معتادین متجاهر است که اسکان داده شده و در شهرک صنعتی کار کنند و به مرور جامعه پذیر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار