مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: 50 درصد دانش آموزان باید در هنرستان ها تحصیل کنند.
کد خبر: ۹۵۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 21 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد سیاست آموزش و پرورش توسعه متوازن بین رشته‌های تحصیلی است و بر این اساس ۵۰ درصد دانش آموزان باید در هنرستان ها تحصیل کنند.

سالار قاسمی درباره زمان آغاز مشاوره‌های هدایت تحصیلی گفت: «فرهنگ سازی درباره انتخاب رشته در طول سال تحصیلی صورت گرفته و اطلاعات مفید درباره رشته‌های تحصیلی و نقاط قوت هر رشته و آینده تحصیلی و شغلی آن، همچنین رشته‌های حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد؛ اما هدایت تحصیلی رسمی طبق بخشنامه‌ وزارت آموزش و پرورش بعد از توزیع کارنامه‌ها آغاز خواهد شد.»

قاسمی اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش توسعه متوازن بین رشته‌های تحصیلی است و بر این اساس ۵۰ درصد دانش آموزان باید در هنرستان ها تحصیل کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 40 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان البرز در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و 60 درصد در رشته های نظری تحصیل می کنند.

این مقام مسئول در خصوص مهم ترین اقدامات انجام شده در راستای توسعه متوازن در آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی در البرز بیان کرد: 200 رشته در شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش در سطح کشور وجود دارد که استان البرز بیش از 70 رشته را پوشش می دهد و از طرفی با توجه به اینکه سهم هنرجویان زمینه کشاورزی در استان البرز تنها یک درصد است برنامه ریزی های لازم به منظور راه اندازی رشته های زمینه کشاورزی در استان انجام شده است . از سوی دیگر در راستای توسعه رشته های اولویت دار نیز به مدد الهی رشته مکاترونیک برای اولین بار در استان راه اندازی خواهد شد و معاونت متوسطه استان بنا دارد رشته های پر طرفدار مانند تربیت بدنی را در مناطق فاقد این رشته ها توسعه دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هدف گذاری استان بر توسعه رشته ریاضی، کیفیت بخشی به رشته علوم انسانی و تعدیل رشته علوم تجربی است، خاطرنشان کرد: در دوره دوم متوسطه نظری نیز در رشته های علوم انسانی، تجربی، ریاضی و علوم معارف اسلامی به ترتیب 37.47 %، 37.78 % ، 24.47 % و 28. %دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه با مناطق تابعه در خصوص تعداد کلاس و دانش آموز با هدف کاهش رشته علوم تجربی، افزایش دانش آموزان رشته ریاضی، ایجاد کلاس در رشته علوم انسانی در مدارس خاص( مدارس استعداد های درخشان و نمونه دولتی) با هدف کیفیت بخشی به رشته علوم انسانی، کاهش ظرفیت دانش آموزان رشته علوم تجربی در مدارس نمونه دولتی و ایجاد مدارس علوم و معارف اسلامی ( پسرانه) در استان نیز بخشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه رشته ریاضی، کیفیت بخشی به رشته ادبیات و علوم انسانی و کاهش رشته علوم تجربی است.

قاسمی با اشاره به نزدیک شدن به موعد انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم یادآور شد: «امسال به روال سال گذشته نمرات پایه نهم با ضریب 3 و نمرات پایه هفتم و هشتم با ضریب یک در انتخاب رشته تحصیلی موثر است که البته تاثیر نمرات دروس مختلف برای انتخاب هر رشته متفاوت خواهد بود.»

وی در پایان تاکید کرد: باید فرزندان خود را برای انتخاب رشته ای متناسب با استعدادها و علایق آن‌ها و با در نظرگرفتن نیازهای بازار کار راهنمایی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار