مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:
فتحی اذعان داشت: انجام بسیج همگانی برای مبارزه با آفات در مزارع کردستان آغاز ضروری است.
کد خبر: ۹۵۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 20 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مهدی فتحی اظهار کرد: با توجه به شرایط حاد حادث شده در زراعت استراتژیک گندم استان از نظر اقلیمی (نبود بارش و افزایش دما) و نیز خطر طغیان آفت سن غلات در سطح استان، بسیج همگانی تمامی امکانات برای عملیات داشت و کنترل عوامل خسارت زای مزارع گندم و جو آغاز ضروری است.
وی افزود: در فرصت کوتاه باقی مانده تا تخم ریزی سن مادر، با حضور مداوم شبکه‌های مراقبت و کارشناسان فنی در عرصه، موجبات تشویق و الزام سمپاشی علیه سن مادر و همزمان با آن، محلول پاشی با کود‌های npk و استفاده از علف کش را فراهم آورده و از هیچ رویکردی برای این مهم کوتاهی نخواهد شد.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با اطلاع رسانی جامع از طرق مختلف و بهره گیری از همکاری اعضای شورای‌های روستایی، اهمیت موضوع مطرح و قبل از بروز خسارت اقدامات مدیریتی فوق اعمال خواهد شد.
وی تاکید کرد: با شرایط کم بارشی حادث شده در سال جاری، تا قبل از گرم‌تر شدن دمای هوا و بروز تنش رطوبتی در مزارع، بایستی کشاورزان توجیه و به کنترل سن مادر و علف‌های هرز ترغیب گردند.
وی یادآور شد: بهره مندی از مزایای کشاورز کارت برای تامین سموم، در این ارتباط راهگشا خواهد بود.
فتحی اظهار داشت: بی شک با گرمتر شدن هوا و کاهش احتمال بارندگی‌های بهاره و طغیان پوره‌های سن در مزارع، با آلودگی وسیعتری در سطح استان و کاهش انگیزه مبارزه مواجه خواهیم شد.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی لازم و بسیج تمامی امکانات و حضور موثر و مستمر کارشناسان در مزارع، بر سمپاشی علیه آفت سن مادر، کنترل علف‌های هرز و تقویت و تغذیه مزارع گندم با محلول پاشی با کود‌های مورد توصیه مرکز جهادکشاورزی و تحقیقاتی، تاکید میشود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار