مسئول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از صدور ۱۴۵ هزار هکتار سند مالکیت اراضی ملی شهرستان سمنان در سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 20 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان مسعود مرامی مسئول واحد مهندسی اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: به دنبال اجرای طرح کاداستر، از ابتدای سال ۹۹ امسال تا پایان آن سند مالکیت برای ۴۲ پلاک ثبتی به مساحت ۱۴۵۰۰۰/۵۸۵۸ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان صادر گشت که می‌توان از پلاک‌های ثبتی شیلک چشمه، قیطک، تلیستان، شاهوران، نوکلاته، میان دره بالا و پایین، تلیستان و. نام برد.

او افزود: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی به عنوان اولویت کاری منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان قرار گرفته است که با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک سمنان سند مالکیت اراضی ملی در این شهرستان صادر می‌گردد.

همچنین مرامی گفت: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهمترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح‌های عمرانی خواهد داشت. ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی و دقت بالای اسناد تک برگی موجب کاهش و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی و جلوگیری از تصرف، تعرض، پدیده زمین خواری و جعل اسناد می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: کاداستر (حدنگاری) منابع طبیعی شامل نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد است که بر اساس شیوه نامه کاداستر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و در سامانه شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می‌شود.

مرامی در خاتمه افزود: روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در سالجاری نیز در دست اقدام است و امید است تا پایان سالجاری برای کلیه اراضی ملی شهرستان در قالب طرح کاداستر اراضی ملی صدور سند تک برگ صورت پذیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار