جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس: میزان اشغال تخت‌های عادی بیمارستانی کرونا در فارس ۹۵ درصد و تخت‌های بستری ویژه نیز ۷۷ درصد است.
کد خبر: ۹۵۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 20 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: قاسم‌پور با بیان اینکه تغییری در وضعیت کرونایی شهرستان‌های فارس حادث نشده است، گفت: همچنان ٢٧ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز و ٩ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

نتیجه ۳۳ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است
وی با بیان اینکه نتیجه ۳۳ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است گفت: میزان اشغال تخت‌های عادی بیمارستانی نیز ۹۵ درصد و تخت‌های بستری ویژه نیز ۷۷ درصد است.
قاسم‌پور ، تعداد فوتی‌های روز گذشته در استان را ۳۶ مورد دانست و افزود: ۹۷ درصد مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته و سه درصد نیز فوت کرده‌اند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هم‌اینک ۲ هزار و ۶۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 347 بیمار شرایط مطلوبی ندارند.
قاسم پور اظهار داشت: به جز بیمارستان‌های دولتی، بیمارستان‌های پیوند بوعلی، مسلمین، بهشتی، بعثت، کوثر، ام آر آی مرکزی، دنا و اردیبهشت هم بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند.
او گفت: طی یک هفته اخیر یک هزار تخت جدید به تعداد تخت‌های بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی افزوده شده و در صورت نیاز از ظرفیت بخش خصوصی و امکانات مراکز درمانی نظامی نیز استفاده خواهیم کرد.
او همچنین با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فارس نسبت به دو هفته قبل در استان افزایش پیدا کرده، اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب برای کنترل بهتر بیماری کرونا فاصله داریم، افزود: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی با آمار کاهش و افزایش بیماری رابطه مستقیم دارد.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: انتظار این است که مردم استان در ایام ماه رمضان از دروهمی‌های افطاری پرهیز کنند.
قاسمپور به میزان تخلف‌های کرونایی از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس هم اشاره و عنوان کرد: تا ٢٩ فروردین ماه ٤٠٢ هزار ٥٨٩ خودرو متخلف جریمه و ٩ هزار واحد صنفی نیز تعطیل شده‌اند.
او خاطرنشان کرد: برخورد قاطع با متخلفین و ناقضین پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف اداری، غیر دولتی، صنفی، خودرویی، آموزش، برپاکنندگان مراسم و تجمعات نیز انجام شده است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا یادآور شد: تا پایان هفته جاری محدودیت‌ها ادامه دارد و اگر وضعیت به همین منوال تداوم یابد، متناسب با رنگبندی شهرستان‌ها، محدودیت‌ها نیز ادامه می‌یابد.
قاسمپور همچنین درصد بهبودی مبتلایان و کل بستری‌های جدید در روز گذشته را به ترتیب ٩١ درصد و ٤٢٦ مورد اعلام کرد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا، کنترل‌های بهتری با هدف کاهش ترددها، اعمال جریمه‌های سخت‌تر و تعطیلی ادارات غیرضرور را در دستور کار قرار دادیم که فعلا محدودیت‌ها برابر با طرح جامع هوشمند اجرا می‌شود.
قاسمپور گفت: نظارت بر بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهری بر عهده شهرداری است و شهرداری باید نسبت به حضور مردم در این اماکن پاسخگو باشد، اما شهربازی و مشاغل در پارک‌های تعطیل است. البته پارک‌ها دیوار ندارند و باید با همکاری نیروی انتظامی، از تجمع ممانعت شود.
او گفت: در یک هفته اخیر هزار تخت جدید به تعداد تخت‌های بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی افزوده شده و در صورت نیاز از ظرفیت بخش خصوصی و امکانات مراکز درمانی نظامی نیز استفاده خواهیم کرد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار