معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه از حدود ۶ ماه پیش ساخت این تقاطع غیرهمسطح توسط شهرداری شیراز آغاز شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود عملیات ساخت این تقاطع تا آخر اردیبهشت ۱۴۰۰ به پایان برسد.
کد خبر: ۹۵۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 20 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: قطعه الف کمربندی شمال شرقی شیراز در آخرین روزهای سال ۹۹ با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید، قطعه‌ای به طول ۱۴ کیلومتر که نویدبخش دسترسی بهتر شهروندان شیراز در ترددهای بین شهری با داریون و خرامه بود.
بهره‌برداری کامل از این قطعه می‌تواند از ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال و محور دروازه قرآن بکاهد و شهروندان برای گریز از ترافیک و مشکلات تردد در زمان‌های شلوغ این محور، محور جایگزین و خلوتی را در دسترس داشته باشند.
شهروندان در تماس با دفتر ایرنا، ضمن اشاره به تاثیر مثبت بهره‌برداری از قطعه الف کمربندی شمال شرقی شیراز در ترددهای این مسیر، بهره‌برداری از زیرگذری که دسترسی مستقیم شهروندان از این کمربندی به شهرک سعدی شیراز را ایجاد می‌کند، خواستار شدند.
به گفته آنها از زمان افتتاح این قطعه، رانندگان ناگزیر هستند از مسیر داریون و خرامه به سمت شیراز، حدود دو و نیم کیلومتر مسافت اضافه‌ در سربالایی را طی کنند تا با رسیدن به نخستین دوربرگردان، در مسیر برگشت به شهر شیراز قرار گیرند که در مجموع حدود پنج تا ۶ کیلومتر مسیر دسترسی به شیراز از مسیر شهرک سعدی دورتر شده است.
در این شرایط، بهره‌برداری از زیرگذر کمربندی شمال شرقی می‌تواند این مسیر اضافه که به مسیر تردد خودروها تحمیل شده است را از میان بردارد.

راه و شهرسازی: وظیفه شهرداری است


خبرنگار ایرنا، موضوع بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح را با مسئولان حوزه راه و شهرسازی در میان گذاشت و آنها اعلام کردند که شهرداری شیراز متولی ساخت این تقاطع است.

شهرداری: خارج از حوزه خدماتی شهری است


معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز  در این خصوص گفت: کمربندی شمال شرقی شیراز که حدود یک ماه قبل به بهره برداری رسیده است، خارج از حوزه خدماتی شیراز محسوب می شود و به همین جهت در حوزه کاری شهرداری این کلانشهر نیز قرار ندارد.
اسماعیل صالحی افزود: انتهای شهرک سعدی و در طول مسیر کمربندی تازه تاسیس شمال شرق شیراز تقاطع غیرهمسطحی پیش بینی شده که ساخت آن نیز در حوزه وظایف اداره کل راه و شهرسازی فارس است اما شهرداری شیراز، ساخت آن را با هدف کمک و راحتی شهروندان قبول مسئولیت کرده است.

تقاطع غیرهمسطح، یک ماه دیگر افتتاح می‌شود


وی با بیان اینکه از حدود ۶ ماه پیش ساخت این تقاطع غیرهمسطح توسط شهرداری شیراز آغاز شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود عملیات ساخت این تقاطع تا آخر اردیبهشت ۱۴۰۰ به پایان برسد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ساخت این تقاطع را خارج از حیطه وظایف شهرداری شیراز عنوان کرد و گفت: در سالیان گذشته تفاهم نامه ای بین شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس منعقد شده است که ساخت این تقاطع توسط مدیریت شهری در راستای توسعه همکاری‌ها و پیرو امضای این تفاهم نامه بوده است.
وی ادامه داد: این تقاطع برای تسهیل در تردد و دسترسی شهروندان شیرازی که از این منطقه عبور و یا قصد رفتن به آرامستان تازه تاسیس بهشت احمدی را دارند توسط شهرداری شیراز در حال احداث است اما به لحاظ قانونی ساخت تقاطع و پل در مسیر این کمربندی از وظایف اداره کل راه و شهرسازی است.
صالحی اضافه کرد: این تقاطع در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار با جدیت در حال پیگیری است.
وی همچنین گفت: تاکنون، کار تملک اراضی در مسیر ایجاد این پروژه، عملیات خاکبرداری و ساخت پل انجام شده و عملیات زیرسازی و آسفالت در حال اجرا است که تا یک ماه آینده تکمیل و این مسیر به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: وزارت راه ، تقاطع ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار