مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: متخلفان در بخش کالا و خدمات استان سمنان ۱۷۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون و ۱۳۷ هزار ریال در طی بازرسی‌ها در سال گذشته جریمه شدند.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 20 April 2021

متخلفان کالا و خدمات استان سمنان ۱۷۲ میلیارد ریال جریمه شدند

 

به گزارش تابناک سمنان رضا محمدی  ابراز داشت: گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و نگهداری و فروش کالای قاچاق مهم‌ترین تخلف‌های صنفی در بخش کالا و خدمات را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در زمینه تخلف در اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سمنان در سال گذشته مربوط به بخش کالا و خدمات است.

محمدی ادامه داد:  بازرسان تعزیرات در بخش کالا بر واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات مانند  نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات بر واحدهایی مانند تعمیرگاه‌ها و رستوران‌ها نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: هفت هزار و ۵۲۰ فقره پرونده در زمینه تلخف‌های صنفی مربوط به بخش کالا و خدمات در تعزیرات حکومتی استان سمنان در سال گذشته تشکیل و منجر به جریمه ۱۷۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون و ۱۳۷ هزار ریالی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان تصریح کرد:  هدف از جریمه واحدهای صنفی متخلف ایجاد عامل بازدارنده از تخلف، حمایت از حقوق مصرف‌کننده و حفظ آرامش بازار است و اگر واحدهای صنفی متخلف از پرداخت جریمه امتناع کنند در اقدامات بعدی نسبت به پلمب آن‌ها اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت در برخی کالاها و سودجویی برخی افراد در احتکار برخی کالاهای مورد نیاز مردم نظارت بر بازار و رسیدگی به پرونده های تخلف با دقت و سرعت در حال انجام است تا متخلفان به جزای کار خود برسند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان با نظارت‌های مستمر و افزایش نظارت‌ها در شرایط فعلی برای حفظ آرامش بازار، ثبات قیمت‌ها و حفظ حقوق مصرف کننده تلاش می‌کنند.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسی اداره‌کل تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار