محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی استان و تسریع در روند صادرات فراورده‌های آنها، طی سال ۱۳۹۹تعداد ۱۰۵۵ پرونده معادل ۱۵۰ هزار تن از مشتقات نفتی صادراتی به منظور عدم وجود مواد نفتی یارانه‌ای را در کارگروه تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی توسط این اداره کل بررسی و مجوز صدور صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 20 April 2021
محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: به دلیل پتانسیل بالای استان در حوزه صادرات فرآورده‌های نفتی، با تفویض اختیار کارگروه مرکزی استاندارد سازی کشور، از سال ۱۳۹۶ به استان کرمانشاه، تحت عنوان "کارگروه استانی تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی" انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه استانی با محوریت اداره کل استاندارد تشکیل و در حال ارائه خدمت به واحد‌های تولیدی استان و همچنین نمونه‌های ارسالی از گمرکات استان کردستان می‌باشد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر پنج واحد تولیدکننده در زمینه صادرات مشتقات نفتی از جمله؛ شرکت پالایش نفت کرمانشاه، شرکت پتروشیمی بیستون، شرکت قیر و آسفالت غرب، شرکت کیمیا صنعت کارینا و پالایش البرز آبادان تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.

نیازی اظهار کرد: کارگروه تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی استان به منظور جلوگیری از خروج مواد نفتی یارانه‌ای با حضور دستگاه‌های عضو از جمله (شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان صمت، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) به صورت مستمر برگزار و فرآورده‌های مشتقات نفتی شامل رافینیت، حلال نفتی ۴۰۲، انواع قیر، روغن‌موتور، هیدروکربن‌های سبک و سنگین، LAB و HAB بعد از انجام نمونه برداری، آزمون و فرآیند استانداردسازی این محصولات، جهت صادرات انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: در راستای حمایت عملی از تولید استان، با شروع بکار این کارگروه، تاکنون تعداد ۲۸۵۰ پرونده مشتقات نفتی در استان بررسی و مجوز صدور آن به خارج از کشور صادر شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار