واکسن خوراکی کرونا به دست دانشمندان روسی ساخته شد که درحال حاضر در مرحله تست حیوانی می باشد .
کد خبر: ۹۵۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 19 April 2021

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری: دانشمندان روسیه ای در سن پترزبورگ به واکسن کرونایی دست یافته اند که خوردنی بوده و دیگر نیازی به تزریق آن نمی باشد .

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در گزارشی اعلام کرد که این واکسن برای گذراندن مراحل آزمایشی و ابتدایی خود بر روی موش ها درحال انجام است .

این واکسن خوراکی با داشتن باکتری هایی با ژن ویروس کرونا پس از ورود به بدن شروع به تولید پروتئین ویروسی نموده که در نتیجه بدن انسان نیز پادتن لازم را برای مقابله با آن تولید می نماید .

 

الکساندر سووروف رئیس بخش میکروبیولوژی انستیتو پزشکی آزمایشی سن پترزبورگ و عضو آکادمی علوم روسیه در توضیح این واکسن اظهار داشت واکسن خوراکی کرونا مزه ماست را داشته و پروتئین ویژه ویروس کرونا را تولید می نماید و توانایی ایجاد مصونیت در روده انسان که محل تولید و تکثیر ویروس کرونا می باشد را دارا است .

قابل ذکر است که روسیه تاکنون سه واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک-وی، اپی واک کرونا و کووی واک ساخته است که به طور رسمی ثبت شده اند .

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی استفاده از واکسن اپی واک کرونا برای واکسیناسیون مردم در روسیه آغاز شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار