اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 29 فروردین توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۵۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹ 19 April 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در ۲9 فروردین به این شرح است :

انهدام باند بزرگ کلاهبرداری اینترنتی در شمال کشور /دستبرد به حساب 415 شهروند

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری اینترنتی شمال کشور به ارزش 20 میلیارد ریال در شهرستان آمل خبر داد 

سردار مرتضی میرزایی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان در شهرستان آمل به پلیس فتا مبني بر کلاهبرداری اینترنتی از آنان از سوی فردی یا افرادی ناشناس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند، این افراد با هدف خرید شارژ و لباس در تله درگاه جعلی (فیشینگ) گرفتار شده و اطلاعات حساب بانکي آنان لو رفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد : با دریافت این اطلاعات تیمی از کارشناسان پلیس فتا در بررسی های خود متوجه شدند تعداد دیگری از شهروندان نیز به همین شیوه مورد دستبرد و کلاهبرداری قرار گرفتند.

سردار میرزایی، افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهمان که از اعضای یک باند اینترنتی و ساکن یکی از استان های همجوار بوده اند، شناسایی شدند و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: متهمان در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی اعلام داشتند، پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش سکه و طلاء می‌کردند.

سردار میرزایی با بیان اینکه سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس به برداشت غیر مجاز از حساب 415 شهروند در سطح استان های شمالی کشور اعتراف کردند، افزود: برابر تحقیقات پلیس فتا  ارزش ریالی کلاهبرداری  20 میلیارد ریال برآورد شده است .

این مقام انتظامی با بیان اینکه هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را در ادامه نداشته باشد، می‌تواند درگاه فیشینگ باشد، افزود: این درگاه های جعلی برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده و  لذا کاربران از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

______________________

خبر فوری : انسداد 2 روزه محور هراز 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران از انسداد محور هراز از فردا به مدت 2 روز خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا قدمی با اعلام این خبر، بیان داشت: در راستای اجرای عملیات تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی و تهویه تونل های سد، تکاور و زیارباغ کیلومتر 25 تا 95 در محور هراز این محور از روز دوشنبه مورخ 30 فروردین ماه به مدت 2 روز مسدود خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمان انسداد این محور از ساعت 8 صبح تا ساعت 17 عصر بوده و رانندگان وسایل نقلیه ای که قصد تردد از این محور را دارند از محورهای جایگزین ;کندوان و سوادکوه; استفاده کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره 21824434 و 21824420 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.

____________________

معاون وظيفه عمومي مازندران ؛ اول اردیبهشت ماه زمان اعزام مشمولان

معاون وظیفه عمومی استان مازندران از اعزام مشمولان وظیفه عمومی پایه خدمتی اردیبهشت ماه 1400 در روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور با اعلام این خبر، اظهار داشت : با توجه به عدم ريشه کن شدن بيماري کرونا در سطح کشور و لزوم اتخاذ تدابير متناسب با اين وضعيت با یاری خدا اعزام مشمولان پايه هاي اردیبهشت ماه راس ساعت 6 صبح روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه ر 2 نقطه از استان و با رعايت کامل دستورالعمل ها وشيوه نامه هاي بهداشتي انجام خواهد شد .

وی تصریح کرد: مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائم شهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار، بابلسر از پارک شهيد زارع شهرستان ;ساري; واقع در کيلومتر2 جاده نکا اعزام خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد : مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن، رامسر از ورودي بازار ساحلي مجتمع نفريحي ;سيترا پلاژحسيني; شهرستان نوشهر اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور، افزود: کليه مشمولاني که مرکز آموزش آن ها داخل استان ثبت شده است باید به صورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نیست.

کریم پور، اضافه کرد: حضور خانواده مشمولان در محل اعزام برای رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي ممنوع است و با عنايت به اينکه مدت آموزش رزم مقدماتي در مراکز آموزش چهار هفته است، به همراه داشتن مدارک لازم شامل مدارک تاهل، پدر متوفي، فرزند نظامي و... در زمان اعزام الزامي است.

وی افزود: به دليل رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي به همراه داشتن ماسک ومواد ضد عفوني کننده ضروري است.
________________________
 
جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در انتظامی مازندران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان از سوی کارکنان معاونت نیروی انسانی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی با اعلام این خبر، بیان داشت: ماه رمضان و سفره های خالی از افطار که منتظر نان آور خانه است، برخی از پدران که بدون قصد قبلی و به صورت غیرعمد مرتکب اشتباهی شده و با شکایت شاکی در زندان به سر می برند، ناامیدانه چشم به راه کسی هستند تا بتوانند دوباره به خانه بازگردند.

وی تصریح کرد: کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، راهی برای بازگرداندن نان آوران خانه به سر سفره های افطارشان است تا لبخند بر صورت فرزندانشان نقش ببندد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اقدام خداپسندانه کارکنان معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان از جمع آوری وجه نقد و واریز آن به حساب انجمن حمایت از زندانیان خبر داد و افزود: در این اقدام خیرخواهانه با اهداء 50 میلیون ریال به انجمن حمایت از زندانیان استان، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیر عمد استان فراهم شد.

سرهنگ ساداتی با بیان اینکه این اقدام خیرخواهانه کارکنان معاونت نیروی انسانی استان همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شد، افزود: کارکنان معاونت نیروی انسانی با برگزاری جشن گلریزان و جمع آوری وجوه نقد، زمینه آزادی زندانیان غیرعمد را فراهم کردند که جا دارد از تلاش ها و زحمات این عزیزان تقدیر کرد

_________________________ 

ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح برای اعتلای کشور تا پای جان ایستادگی می‌کند

فرمانده دانشگاه راهبردی علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در دیدار جانشین انتظامی شهرستان با وی،گفت: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح برای اعتلای کشور تا پای جان ایستادگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، امیر کریم مصدری در دیدار سرهنگ صدرا عبدی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با وی که به مناسبت 29 فروردین ماه سالروز ارتش جهموری اسلامی برگزار شد، قدرت دفاعی ایران را عاملی مهم برای جلوگیری از هجمه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان داشت: قدرت بالای نظامی ایران در منطقه و جهان، مرهون تعامل و اتحاد همه نیروهای تحت فرماندهي معظم کل قوا است.

وی اظهار داشت: دلبستگی و پایبندی مردم به انقلاب و ولایت فقیه، بزرگترین پشتوانه برای مسئولان و خدمتگزاران ایران اسلامی است و دشمن همواره درصدد برآمده تا به بهانه های مختلف و کاملاً کذب با ایجاد شکاف و دوگانگی این وحدت ملی را تضعیف و به مرور محو و نابود سازد.

فرمانده دانشگاه راهبردی علوم دریایی امام خمینی (ره) ارتش جمهوری اسلامی ایران با نثار درود به روان پاک سبزپوشان ناجا که مسیر دروازه های شهادت را با نثار جان خویش طی کرده‌اند و ادای احترام به پیشگاه جانبازان و ایثارگران ناجا ابراز امیدواری کرد: غیور مردان ارتشی همواره دوشادوش همرزمان خود در سایر نیروهای مسلح برای اعتلای نظام مقدس ایران اسلامی بر قله‌های سربلندی و ایثار تا پای جان ایستادگی می کنند و سیلی آمادگی و اقتدار خود را بر چهره کریه بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سخت‌تر و پشیمان‌کننده‌تر فرو خواهند آورد.

*قدرت بازدارندگي کشور با صلابت و آمادگي ارتش

سرهنگ صدرا عبدی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر نیز در ديدار ضمن تبریک روز ارتش ، گفت: شهدای والامقام ;صیاد شیرازی، ستاری، دوران; و دیگر امرا و غرورآفرین ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس با اقتداء به حضرت سیدالشهداء ثابت کردند که آزاد مردان ، هیچگاه تن به ذلت و خواری نمی دهند.

وي افزود: امنیتی که امروزه در کشور شاهد آن هستيم، بی شک نتیجه اتحاد و يک دلي نیروهای مسلح بوده که موجب اقتدار و عزت کشور در منطقه و جهان شده است.

جانشین انتظامی شهرستان نوشهر، اظهار کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سربلندی و افتخار به عنوان ارتشی،مردمی، مکتبی سرافراز و متکی بر تجارب گرانبهای دفاع مقدس و دستاوردهای آن، روز به روز بیشتر در جهان می درخشد.

در پایان این دیدار لوح سپاس و قدردانی از رشادت ها و ایثارگری دلاوردان ارتش جمهوری اسلامی به فرمانده دانشگاه اهدا شد .

 ________________________

کشف 11 فقره سرقت سیم برق در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق سیم برق و کابل تلفن با 11 فقره سرقت خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ; قاسم عزیزی ; با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق و تلفن از شبکه های توزیع در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ، سارق سابقه دار شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا خاطر نشان کرد: سارق در تحقیقات پلیس تاکنون به 11 فقره سرقت سیم و کابل برق و کابل تلفن اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.

سرهنگ عزیزی در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه موارد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.

_________________________ 

بازداشت سارقان منزل و مغازه در چالوس/کشف میلیاردی اموال مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری سارقان مغازه ومنزل و کشف 2 میلیارد ریالی اموال مسروقه در عملیات ضربتی پلیس خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی وقوع 2 فقره سرقت از منزل و مغازه یکی از شهروندان در شهرستان چالوس که منجر به سرقت مقادیری زیادی اموال به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال شد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ف کارآگاهان پلیس آگاهی رد 2 سارق حرفه ای و سابقه دار را شناسایی کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان و با هماهنگی قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه با هماهنگی قضایی 2 سارق حرفه ای و سابقه دار را دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی؛ افزود : سارقان در تحقیقات پلیس تاکنون به 2 فقره سرقت منزل و مغازه اعتراف کردند و از آنان مقادیر زیادی اموال مسروقه به ارزش 2 میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از شهروندان خواست؛ محل کسب ومنزل خود را مجهز به دوربین های مداربسته و تجهیزات امنیتی از جمله حفاظ، آژیرخطر کنند.

________________________

توقیف محموله 3 تنی نهاده های دامی در میاندورود

جانشین انتظامي شهرستان میاندورود از توقیف خودرو وانت نیسان حامل 3 تن نهاده دامی خارج از شبکه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ وحید محمدی با اعلام اين خبر، افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های دامی ، ماموران یگان امداد شهرستان میاندورود حین کنترل و رصد خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به خودروی وانت نیسان حامل نهاده های دامی مشکوک شدند. .

وی، افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه با متوقف کردن خودرو در بازرسی از خودرو موفق شدند، 3 تن نهاده های دامی خارج از شبکه را کشف کنند و اموال مکشوفه را با هماهنگی قضائی تحویل مبادی ذیربط دادند.

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مرجع قضائی ، گفت: از شهروندان می خواهیم هر گونه موضوع در خصوص قاچاق و احتکار را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

________________________

توقيف محموله کود شیمیایی قاچاق در بهشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از توقيف خودروی ایسوزو حامل 7 تن و 500 کیلو کودشیمیایی قاچاق در خلیل شهر خبر داد .

سرهنگ ;حسن عنایتی گنجی ; در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در تداوم اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ماموران کلانتری 12 خلیل شهر، هنگام کنترل خودروهای عبوری يك دستگاه ایسوزو حامل کود شیمیایی قاچاق را توقيف كردند.

وي افزود: در بازرسي از خودرو7 تن و 500 کیلو کود شیمیایی قاچاق به ارزش 300 ميليون ريال كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر با اشاره به دستگيري قاچاقچی کود های شیمیایی، گفت: متهم پس از تشكيل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

____________________

توقیف 2تن ضایعات مرغ فاسد درگلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از توقیف خودرو حامل 2 تن ضایعات مرغی فاسد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اسماعیل حسن زاده با اعلام این خبر، گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی حين انجام ماموریت و گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به خودرو وانت نيسان مظنون شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی از کشف 2 تن ضایعات مرغ فاسد شده از خودروی توقیفی خبر داد و افزود : در بررسي های به عمل آمده مشخص شد ، راننده خودرو هیچگونه مدراک و مجوز قانونی برای انتقال این محموله ندارد.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه با اعلام اينكه راننده خودرو برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

 ______________________

کشف میلیاردی کالای احتکاری در مازندران

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف کالای احتکاری به ارزش 7 میلیاردو 733میلیون و 500هزار ریال در اجرای اولین طرح مبارزه با احتکار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمد محمدپور در تشریح این خبر بیان  داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در پی اجرای نخستین طرح مبارزه با احتکار کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز شهروندان،بررسی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در سراسر استان در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود :ماموران پلیس امنیت اقتصادی در پی تلا بی وقفه 5 انبار احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با اشاره به کشف 26 تن و 400 کیلو نهاده های دامی،2300بسته انواع کاغذ،750کارتن ماسک،1 تن و 400 کیلو انواع سموم کشاورزی و 42 تن و 716 کیلوگرم مرغ احتکار شده تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای این طرح 12 متهم را به جرم احتکار دستگیر کردند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به بیان ارزش 7 میلیارد و 733میلیون و 500هزار ریالی کالاهای کشف شده بر اساس نظر کارشناسان تصریح کرد: ماموران پلیس در این زمینه پرونده هایی تشکیل و متهمان را به مرجع قضائی معرفی کردند.  

________________________

کشف محل دپوی چوب های جنگلی قاچاق در ساری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی مازندران از کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در یکی از باغات روستاهای حومه شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور با اعلام این خبر، بیان داشت : در راستاي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص مقابله قاچاق منابع ملي در پي کسب خبری مبني بر فعالیت فردی در امر قطع درختان و قاچاق چوب آلات جنگلي، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: متهم به قاچاق با قطع درختان، چوب آلات را داخل باغی جمع آوري و در فرصت هاي مختلف آنها را بارگيري و به فروش مي رساند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی و شناسایی متهم به قاچاق چوب، محل نگهداري چوب آلات جنگلی قاچاق، شناسايي و با همکاري ماموران اداره منابع طبيعي در بازرسی از محل 5 تن چوب آلات جنگلي از نوع ممرز کشف شد.

سرهنگ محمدپور، اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ريالي کشفیات 150 میلیون ریال برآورد شد که کلیه اموال مکشوفه به منابع طبيعي تحويل شد.

________________________

کشف میلیاردی اموال مسروقه در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یک سارق و کشف 15 فقره سرقت به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمد زمان شالیکار در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی بابل در پی دریافت چند فقره پرونده مبنی بر سرقت،بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی بابل در پی تلاش بی وقفه مخفیگاه یکی از سارقان حرفه ای مغازه ها و اماکن خصوصی را شناسایی و در پی هماهنگی با مرجع قضائی در اقدامی ضربتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ شالیکار خاطرنشان کرد:ماموران انتظامی متهم را با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی کردند که به دستور مرجع قضائی راهی زندان شد.

فرمانده انتظامی بابل با اشاره به کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهم دستگیر شده به ارزش 10 میلیارد ریال، تصریح کرد: متهم که بلافاصله پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب به جرمی بود،در برابر اسناد و مدارک ماموران انتظامی ناچار به 15 فقره سرقت از مغازه و اماکن خصوصی اعتراف کرد.

درخاتمه سرهنگ شالیکارضمن بیان اینکه استفاده از قفل های الکترونیکی و شبگردها و همچنین نگهبان محله در کاهش سرقت تاثیر بسزایی دارد، ازشهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه موردمشکوک موضوع را ازطریق سامانه110 به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار