معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش تدریجی دمای هوای روزانه و شبانه در نقاط مختلف استان تا پایان هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ 18 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،«علی‌‍محمد زوراوند» اظهار داشت: با استقرار شرایط نسبتا پایدار حاکم در جو منطقه، هوای استان تا پایان هفته جاری غالبا صاف در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، وزش باد و گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوا تا پایان هفته جاری، افزود: پیش‌بینی می‌شود افزایش دمای روزانه بین سه تا چهار درجه و دمای شبانه نیز بین ۲ تا سه درجه در نقاط مختلف باشد.

زوراوند ادامه داد: این افزایش دما بیشتر در نواحی جنوبی استان به چشم می آید به گونه ای که شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب دمای بیش از ۳۰ درجه را در این مدت تجربه خواهند کرد.

معاون اداره کل هواشناسی استان حداکثر دمای امروز شهر کرمانشاه را ۲۶ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: این دما با آهنگی ملایم تا روز چهارشنبه اول اردیبهشت به ۲۹ درجه می رسد.

وی با بیان اینکه دمای امشب کرمانشاه نیز در خنک ترین حالت به هفت درجه بالای صفر خواهد رسید، افزود: با روند افزایشی دما حداقل دمای شبانه مرکز استان در اولین روز اردیبهشت به ۱۰ درجه می رسد.

زوراوند، گرمترین شهر امروز استان را قصرشیرین با حداکثر دمای ۳۳ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: برای امشب نیز کنگاور و سنقر و کلیایی با حداقل دمای سه درجه بالای صفر خنک ترین نقاط خواهند بود.

کاهش ۳۰ درصدی بارش ها در استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از کاهش ۳۰ درصدی بارش ها در سال زراعی جاری (اول مهر ۱۳۹۹ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰) نسبت به سال زراعی قبل خبر داد و گفت: در حالی که در سال زراعی جاری حدود ۲۹۷ میلی متر بارندگی داشته ایم این رقم برای سال قبل بیش از ۴۲۶ میلی متر بوده است.

وی همچنین از کاهش ۲۷ درصدی بارش ها در استان در سال زراعی جاری نسبت به دوره بلند مدت خبر داد.

زوراوند بیشترین کاهش بارندگی های امسال استان نسبت به سال زراعی قبل را متعلق به سرپل ذهاب با ۴۶ درصد و کمترین را هم متعلق به پاوه با ۱۴ درصد اعلام کرد.

معاون اداره کل هواشناسی استان میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز حدود ۳۰۵ میلی متر در سال زراعی جاری عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال گذشته که حدود ۴۹۷ میلی متر بود ۳۹ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۱۸ درصد کاهش داشته است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار