رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از آغاز مرمت عمارت تاریخی سالار محتشم خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 17 April 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علی مشهدی با اشاره به اینکه عملیات عمرانی و مرمتی قلعه تاریخی سالار محتشم خمین در حال انجام است، افزود:عملیات بهسازی و مرمت دیواره‌های پشت‌بام عمارت تاریخی سالار محتشم با هدف جلوگیری از نفوذ آب باران به گچ‌بری‌های ایوان در حال انجام است.
رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین یادآورشد: در این عملیات درب ورودی به داخل عمارت با هدف سهولت در دسترسی، حمل و نقل داخل عمارت و جابجایی اقلام و اشیای تاریخی حجیم و سنگین و دسترسی آسان خودروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانی در مواقع اضطراری نیز نصب می‌شود.
او ایجاد و احداث دیوار شمالی عمارت برای تکمیل موارد حفاظت فیزیکی موزه، ایجاد فضای سبز و گلکاری محوطه داخلی عمارت، تجهیز سیستم حفاظتی دوربین‌های مدار بسته موزه سالار محتشم را از اقدامات عمرانی و مرمتی این عمارت تاریخی در سال ۱۴۰۰ دانست.
مشهدی افزود: این بنا توسط میرزا علی‌خان کمره‌ای معروف به سالار محتشم در دوره قاجار ساخته شده است که شامل هزار متر مربع عمارت اشرافی در یک باغ و تلفیقی از معماری کلاسیک اروپا و معماری سنتی ایران است. این خانه در اختیار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و قسمتی از آن به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است و در سال ۱۳۸۱ به شماره ثبت۵۸۰۴ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.
رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین افزود: به دلیل انجام این پروژه عمرانی و مرمتی در فاز نخست، حدود ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده و در حال حاضر کارگاه برای انجام عملیات تجهیز و کار در جریان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار