رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان:
معاون سیاسی ‌ اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹هزار و ۱۳۰ داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای روستایی در این استان نام‌نویسی کردند که نسبت به دوره پنجم این شوراها ۱۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۵۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 17 April 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، ابوذر کوثری اظهارداشت: امسال در سه هزار و ۵۰۰ روستای سیستان و بلوچستان شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستاها وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۳۸۰ روستا سه نفره و ۱۲۰ روستا شورای پنج نفره است.

وی افزود: نام‌نویسی داوطلبان شوراهای روستاها در سیستان و بلوچستان با افزایش روبرو بوده و از این میزان داوطلبان شرکت‌کننده، بانوان ۱۰۵ نفر نسبت به دوره پنجم این شوراها افزایش داشته است.

معاون سیاسی ‌اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی در توسعه روستاها مردم این استان حتما در این انتخابات مشارکت فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: در مناطق روستایی زیر ۲۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن برای نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی کفایت ولی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار ارائه مدرک تحصیلی لازم بود.

گفتنی است؛ نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات شورای اسلامی روستایی و عشایری از روز شانزدهم ماه جاری شروع شده و به مدت یک هفته داشت.

شیوه نام‌نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی به همان سبک نام‌نویسی از دواطلبان در شوراهای اسلامی شهر و به روش‌های مختلف از جمله نسخه موبایلی، نسخه ویندوز، مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراجعه به بخشداری انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار