رئیس بیمارستان مادر و کودک از ایجاد یک سوء‌تفاهم سخن گفت که در حال برطرف شدن است.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 15 April 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: پیرو ثبت سوژه "علت لغو قرارداد بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز با بیمه تأمین اجتماعی چیست؟" با توضیح: از حدود ۴ ماه پیش تاکنون مدیریت بیمارستان مادر و کودک شیراز به دلیل‌عدم وصول مطالبات بیمه‌ای، متاسفانه قرارداد بیمارستان را با کلیه بیمه‌های پایه اعم از بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، خدمات درمانی نیروی‌های مسلح، بیمه روستایی، بیمه عشایری و… لغو کرده است که با این امر، هزینه کلیه امورات خود را به صورت آزاد از بیماران مراجعه کننده دریافت می‌کنند.

در این شرایط بد اقتصادی و با توجه به اینکه بیمارستان مادر و کودک شیراز جزء بیمارستان‌های تخصصی در خصوص نوزادان و کودکان در جنوب کشور بوده و مردم از جنوب کشور جهت درمان به آنجا مراجعه می‌کنند آیا باید این اتفاق این گونه رقم بخورد و فشار مضاعفی به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه وارد شود؟

آیا مجموعه‌های بیمه‌ای که ماهانه حق بیمه خود را به صورت تمام و کمال از فرد بیمه شده دریافت می‌کنند نباید جلوی این اتفاق را بگیرند؟
لطفا با پیگیری این موضوع، شرایط را به نفع مردم رقم بزنید."

زمستان سال گذشته با خبر شدیم که بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز کلیه قراردادهای خود را با بیمه‌های درمانی لغو کرده است. بدون شک بیشتر افراد جامعه با مراجعه به مراکز درمانی به‌ویژه مراکز دولتی و نیمه دولتی توقع پرداخت هزینه کمتری دارند چرا که در طول سال با پرداخت حق بیمه این موضوع را جبران کرده‌اند، اما متاسفانه شاهد هستیم که بعضا بیمارستان‌ها یا با برخی بیمه‌ها قرارداد ندارند و یا میزان قرارداد آنقدر اندک است که به چشم نمی‌آید.

در بهمن‌ماه گذشته ماجرای این لغو قرارداد را از سوی مدیر درمان تامین اجتماعی و رئیس بیمارستان پیگیری کردیم که از برگزاری جلسات جهت رفع مشکل سخن گفتند اما امروز با گذشت بیش از سه ماه نه تنها مشکل برطرف نشده که کلیه قراردادها نیز لغو شده است.

لغو قراردادها به دنبال یک سوء تفاهم رخ داده است!

رئیس بیمارستان مادر و کودک از ایجاد یک سوء‌تفاهم سخن گفت که در حال برطرف شدن است.

امینی با بیان اینکه در تلاش برای برگزاری جلساتی جهت حل این مشکل هستیم، گفت: سوء تفاهمی پیش آمده که در تلاشیم با رایزنی و برگزاری جلسات ان را مرتفع کنیم.

متاسفانه وی توضیحات بیشتری از این سوء‌تفاهم را عنوان نکرد و سکوت را بر بیان جزئیات ترجیح داد.

در ادامه ماجرا را از سمت مدیر درمان تامین اجتماعی فارس پیگیری کردیم. اکبر امیری نیز در این باره تماس‌های خبرنگار فارس را پاسخ نگفت و پاسخ‌دهی را به مدیر روابط عمومی خود واگذار کرد.

جعفری در این باره از ماجرای پرداخت به پزشکان تمام وقت سخن گفت.

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی، اساتید تمام وقتی که در مراکز درمانی خصوصی یا خیریه مشغول به کار هستند باید پرداختی شان با ضریب 2k انجام شود در حالی که قانون بیمه به ما اجازه پرداخت دو برابری را با توجه به الکترونیکی شدن نسخه‌ها نمی دهد و لذا با این شرایط خود بیمارستان درخواست لغو قراردادها را داده است و ما مشکلی با انعقاد و ادامه قرارداد نداریم.

این اما و اگرها در حالی چند ماهی است میان بیمه و بیمارستان یاد شده شدت گرفته است که بهای آن را بیمارانی باید بپردازند که هم در طول سال بیمه خود را پرداخت می‌کنند و هم در موقع پرداخت تخفیفی از بیمه شامل‌شان نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار