یک درخت گردوی 800 ساله در منطقه گردشگری کهمان توسط تخریبگران محیط زیست به آتش کشیده شد و از این موزه طبیعی منطقه جز تلی از خاکستر باقی نمانده است.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 15 April 2021

به گزارش تابناک لرستان، امروز در فضای مجازی استان شاهد انتشار کلیپی در ارتباط با  آتش سوزی  یک درخت گردوی 800 ساله در منطقه کهمان الشتر توسط تخریبگران محیط زیست لرستن بودیم.

بر اساس مشاهدات میدانی و پیگیری‌های صورت گرفته، این آتش سوزی طی دو روز گذشته اتفاق افتاده است و امروز هیچگونه اثری از این درخت کهنسال باقی نمانده است.

لازم به ذکر است که  این درخت با قدمتی حدود 800 سال یکی از مهمترین شناسامه‌های طبیعی منطقه گردشگری کهمان بوده است.

بر اساس گفته‌های مسئولان آتش نشانی شهرداری الشتر مردم بومی تمام توان خود را برای خاموشی درخت انجام داده‌اند اما به علت حجم درخت و کمبود امکانات ناموفق بوده اند و متاسفانه هنگام بروز حادثه سازمان اتش نشانی شهرستان را خبر نکرده‌اند.
 
لازم به ذکر است که طی هفته‌های گذشته تعدادی از تورهای گردشگری غیر بومی در لرستان با احداث توالت و حمام صحرایی در دل طبیعت  منطقه تنگ پیازه مخمل کوه که در حوزه شهرستان سلسله قرار دارد به شدت به محیط زیست این منطقه آسیب زدند حال با گذشت کمتر از دو هفته یک تخریب دیگر نیز در طبیعت شهرستان سلسله اتفاق افتاده است

مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان سلسله و استان لرستان بایستی نسبت به این تخریب‌ها پاسخگو باشند و با حضور و گشت زنی در مناطق طبیعی این شهرستان که در چند هفته اخیر در چند مرحله آسیب دیده است، جلوی وارد شدن آسیب بیشتر را به طبیعت این شهرستان خوش آب و هوای لرستان بگیرند.

همچنین مردم نیز با توجه به آغاز فصل بهار و حضور گردشگران بومی و غیر بومی در مناطق گردشگری استان لازم است در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی آن را به مماطع طبیعی و آتش نشانی اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار