رستگار یوسفی در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان جوانرود گفت: هر گونه علائم مشابه سرماخوردگی کرونا تلقی شود و جهت انجام تست به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 14 April 2021

رستگار یوسفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: وضعیت شهرستان جوانرود فعلا نارنجی است و دو نفر از همشهریان ما در بیمارستان حضرت رسول جوانرود بستری هستند، بر اساس دستور نامه ستاد کرونا گروه‌های شغلی ۱و ۲ مجاز به فعالیت، اما گروه‌های شغلی ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند.

وی افزود: بازرسی از اماکن به طور مستمر در حال انجام است و آگاه سازی مردم توسط اکیپ‌های مختلف از جمله بسیج، هلال احمر و بهداشت و درمان و هشدار‌های روزانه در سطح شهر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و عدم تجمعات ادامه دارد همچنین از روز شنبه همین هفته ورود خودرو‌های با پلاک غیر بومی ممنوع بوده و متخلفان اعمال قانون می‌شوند، ساماندهی دستفروشان توسط شهرداری از دیگر اقدامات قابل ذکر است.

فرماندار شهرستان جوانرود تصریح کرد: در فضای مجازی در بحث تولید محتوا طبق هماهنگی‌های شورای کارگروه سلامت و ستاد کرونا و همچنین اداره ارشاد شهرستان کلیپ‌های هشدار دهنده‌ای را تولید و انتشار داده ایم، در حال حاضر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات تنها راه پیشگیری از این بیماری می‌باشد که امید است با واکسیناسیون گسترده‌ای که در اواخر بهار انجام می‌گیرد این بیماری ریشه کن شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در شهرستان جوانرود هنوز موردی از کرونا انگلیسی مشاهده نشده، اما با توجه به وضعیت استان و کشور این موضوع دور از انتظار نیست و حتی سرماخوردگی ساده را باید کرونا تلقی کرد و هم آن فرد و هم تمام افرادی که با او در تماس بوده اند مورد ارزیابی قرار گیرند، با این اوصاف رعایت پروتکل‌ها و دستور العمل‌های بهداشتی از جانب شهروندان و مسئولین بسیار ضروری می‌باشد.

وی بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ۴ نوبت بازار را تعطیل کردیم که اولین تعطیلی از ۲۰ فروردین سال گذشته آغاز و ۴۵ روز به طول انجامید، در مرداد ماه که با پیک دوم مواجه شدیم مجددا اقدام به تعطیلی بازار نمودیم، در آذر ماه هم پیش از شروع طرح شهید سلیمانی به مدت ۲ هفته بازار تعطیل شد و طرح کنترل هوشمند محدودیت‌ها را اجرا کردیم که با همراهی مردم مواجه شد، اما با خستگی مردم از شرایط موجود و گرفتاری میان دوگانگی معیشت و سلامت قرنطینه‌ها شکسته شد و وضعیت بیماری تشدید یافت.

یوسفی در پایان تاکید کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی رزمایش‌های موفقی را داشتیم و حمایت‌های خوبی از جانب استاندار، گروه‌های خیریه و سپاه نبی اکرم داشتیم که هم اکنون وضعیت شهرستان وضعیت بدی نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار