هدایت حاتمی در گفتگو با تابناک:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: تحقق شعار امسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نیازمند تلاش و جهاد همگانی مردم و مسئولین در عرصه تولید است.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 13 April 2021

هدایت حاتمی در گفتگو با خبرنگارتابناک کرمانشاه اظهار داشت: شعار امسال نیز با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بر حمایت از تولید و تولید گرایی تاکید می کند و ما به عنوان افراد تحصیل کرده و متخصص در حوزه ی اقتصاد یکی از مهم ترین آرزوهایمان همواره تولید گرایی بوده است. بنابراین باید قدرشناس این موضوع باشیم و از نظر کارشناسی و مسئولیتی که بر عهده داریم در جهت تحقق این شعار تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: واقعیت این است که تولید گرایی کار بسیار پر زحمتی است، یعنی کسایی که بخواهند در جهان جایگاه ویژه ای کسب کنند، شعار تولید را سرلوحه فعالیت هایشان قرار می دهند.

حاتمی اظهار کرد: اگر شعار مبنی بر تولید مورد توجه و اهمیت نباشد در کشورها واردات گسترش می یابد، اما در جامعه ای که ایجاد اشتغال مد نظر استو رشد و پیشرفت در این عرصه اهمیت دارد، "تولید" به عنوان شعار سرلوحه فعالیت های اقتصادی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: اما مواردی که در تحقق این شعار تاثیر گذار است این است که تولید گرایی یک شعار واقعی است و باید نتایج ملموس آن در رشد تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال نمایان شود، تولید گرایی یعنی عرض اندام و اراده بازی کردن و بسیج همه امکانات انسانی، مادی و معنوی برای استفاده از کلیه ظرفیت های مناطق مختلف بر مبنای مزیت ها و استعداد های کشور، بنابراین نباید صرفا به چند سخنرانی و درج شعار در سربرگ مکاتبات محدود شود
بلکه تحقق آن در گرو خلق صحنه های کار و عمل، هوشمندی و برنامه ریزی و تقسیم کار مناسب بین ارکان مختلف جامعه و نقش آفرینی آنهاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید و تولید گرایی صرفا وظیفه بخشی از جامعه همانند بخش خصوصی یا دولتی نمی باشد، یادآور شد: کلیه ی ارکان حاکمیت با محوریت و فرماندهی دولت و با رسمیت شناختن حقوق بخش خصوصی و تشکل ها به پیش برده می شود.

حاتمی تاکید کرد: لازم است در سطوح بالای مدیریتی و حکومتی ناهماهنگی های احتمالی قوای سه گانه و ارکان جامعه تحلیل و مانع زدایی شود، مصداق های مختلفی از ناهمانگی و عدم هم فهمی ها و هم جهتی ها وجود دارد که موانع جدی برای تحقق برنامه های تولید و اشتغال زایی در سطوح محلی و ملی هستند و لازم است رهبران و مدیران ارشد نظام به حل و فصل آنها در قالب گفتگو، اقناع و اتخاذ تدابیر و سیاست های مناسب بپردازند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار