نماینده کرمانشاه با طرح این سوال که چرا در پرداخت فوق العاده مناطق جنگی تبعیض وجود دارد؟ گفت که بعد از تصویب قانون برنامه ششم هنوز فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح داده نشده است که این تبعیض است.
کد خبر: ۹۵۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 13 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری در جلسه علنی در توضیح سوالش از وزیر دفاع درباره علت عدم اجرای اعمال قانون برنامه ششم توسعه در خصوص پرداخت فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح گفت: جلسه امروز پشتیبانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است. این مرزداران عزیز که در مقابل همه توطئه های دشمن از مرزهای آبی، خاکی و دریایی ایستاده و حافظ نظام، امنیت و آسایش مردم بوده اند. تشکر ویژه ای هم از وزیر دفاع بخاطر عملکرد بسیار خوب و تحسین آمیز ایشان داشتم که الگوی تلاش، خدمت و اخلاق هستند و انصافا بر خود می بالیم.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون برنامه سلیقه ای اجرا می شود، ابراز عقیده کرد: چرا سلیقه مدیران دولت همه بر اساس تبعیض است یا این کار سهوی است یعنی مدیریت بلد نیستند یا اینکه عمدی است. این روند را درباره جامعه کارگری، همسان سازی حقوق و ارز ۴۲۰۰ دیدیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: طبق قانون برنامه باید فوق العاده مناطق جنگی پرداخت می شد. بخشنامه از سوی سازمان اداری استخدامی صادر شد. همه دستگاه های اجرایی از بالاترین مقام مسئول یعنی استاندار تا پایین ترین رده فوق العاده مناطق جنگی دریافت کردند و تنها مشمول نیروهای مسلح نشد. چطور دولت می خواهد این تبعیض را پاسخگو باشد. آن هم تنها بخاطر ۱۰۰۰ میلیارد تومان. پاسخ می دهند که چنین ردیف بودجه ای در وزارت دفاع وجود ندارد. سوال این است که مگر سایر دستگاه ها که پرداختی داشتند این ردیف پرداخت فوق العاده مناطق جنگی بوده است؟ اینطور نیست. پس چرا فقط این مواجهه و برخورد با نیروهای مسلح صورت می گیرد.

مصری ادامه داد: از سال ۹۸ پیگیر این موضوع هستم. رئیس ستاد نیروهای مسلح دستور مکتوب دادند. ده ها جلسه در سازمان برنامه برگزار شد و قول مساعد برای حل آن را دادند. حتی دیشب نیز آقای نوبخت قول دادند که دستور ابلاغ را بدهند که تا الان این اتفاق رخ نداده است. نیروهای مسلح نجیب هستند و اعتراض نمی کنند اما به این دلیل نباید فوق العاده آنها را پرداخت نکرد. کارمند فلان اداره فوق العاده مناطق جنگی گرفته اما نیروهای نظامی و انتظامی از این حق محروم هستند. اساس و مبنای تبعیض آزار دهنده است.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه چرا این تبعیض فقط برای نیروهای مسلح است، ابراز عقیده کرد: با این تبعیض ها و تصمیمات غلط سرمایه اجتماعی از دست می رود.

مصری با تاکید بر اینکه رفع تبعیض را از مجلس پیگیر هستیم، گفت: امیدوارم هر چه زودتر این رفع تبعیض حل شود. درست است که دو سال فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح داده نشده است اما حداقل از اول سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.

وی با بیان اینکه صحبت های وزیر دفاع را قبول دارد، گفت: از رئیس مجلس درخواست دارم که به کمیسیون برنامه دستور دهد امروز با حضور سازمان برنامه جلسه ای برگزار شده و تصمیم گیری شود. نیروهای مسلح نجیبند و حتی یک پیامک به نماینده نمی فرستند. نیازی به رای گذاشتن سوال نیست. با همکاری این تبعیض را رفع می کنیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با اشاره به صحبت های مصری گفت که ان شاءالله این موضوع در کمیسیون برنامه پیگیری می شود.

وی همچنین به صحبت های وزیر دفاع اشاره کرد و گفت: طبق آئین نامه مجلس از وزرا سوال می کند. طبق اصل ۱۱۰ نیز موضوع بودجه با ستاد کل نیروهای مسلح است و ما بر همین مبنا عمل می کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار