معاون استاندار تهران:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، با بیان اینکه شورای شهر قرچک منحل نشده است، گفت: استانداری پس از صدور رای قطعی دادگاه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.
کد خبر: ۹۵۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 11 April 2021

 

عبدالرضا چراغعلی افزود: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر تخلفات مالی برخی اعضای شورای شهر قرچک موضوع در دستور کار دادستانی و دستگاه های نظارتی قرار گرفت اما تاکنون این موضوع تایید نشده است.

وی ادامه داد: ما منتظر هستیم تا دستگاه های نظارتی کار خود را انجام دهند و تا حصول نتیجه اجازه نمی دهیم اختلالی در خدمت رسانی به مردم رخ دهد.

چراغعلی گفت: در ماده ٩١ قانون تشکیلات و وظایف شوراها آمده هر گاه شورا اقدامی بر خلاف وظایف مقرر یا مخالف مصالح عمومی کشور، حیف و میل و تصرف غیر مجاز در اموال عمومی انجام دهد به پیشنهاد کتبی فرماندار موضوع جهت انحلال شورا به هیات حل اختلاف استان ارجاع داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه ناسپاسی از توفیقات بدست آمده و اقدامات شوراها پذیرفتنی نیست و ما باید از ارکان جمهوری نظام پاسداران کنیم، گفت: از بیش از ٢ هزار عضو شورای شهر و روستا در استان تهران درصد کمی دچار لغزشهایی شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان کرد: ضمن احترام به اقدامات دستگاه های قضایی و نظارتی که برای ما بسیار قابل ارزش و ستایش است، اما این به این معنا نیست که ارکان شوراها را زیر بگیریم و خوراک رسانه ای برای شبکه های معاند تهیه کنیم و غیر مستقیم جمهوریت نظام را زیر سوال بیریم.

چراغعلی ادامه داد: از عملکرد شوراها دفاع می کنم ضمن اینکه اعضا شورا باید پاسخگوی لغزش ها باشند و با آنها برخورد قانونی شود.

به گفته وی علی رغم موارد محدودی که از سوی برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا در استان اتفاق افتاده در مجموع عملکرد اعضای شورا در استان تهران قابل دفاع است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: ۴۶ شهر استان تهران هر کدام دارای پنج تا چند ده عضو شورا و در ٤٢٠ روستا نیز هر کدام دارای سه تا پنج عضو شورا است.

چراغعلی گفت: قریب ٢٠ نفر از اعضای شورای شهر در استان تهران زنان هستند که یک نفر از آنها در شهرستان اسلامشهر در کسوت رئیس شورا قرار گرفته است؛ عملکرد زنان در شورا قابل قبول و قابل تحسین است.

به گفته وی ٣١٧ نفر در شورای اسلامی شهرهای استان، ٢٩٦ نفر در شورای استان به جز شهر تهران و یکهزار و٦٨٧ نفر در شوراهای اسلامی روستاها عضو هستند.

مرکز رسانه قوه قضاییه روز گذشته به نقل از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک از انحلال شورای شهر قرچک به دلیل مسائل مالی ۶ نفر از اعضای آن خبر داد.

سعید دوستی نژاد افزود: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر تخلفات مالی برخی اعضای شورای شهر قرچک موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با جمع آوری اسناد و مدارک لازم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکنون ۶ نفر از اعضای شورای شهر به دلیل مسائل مالی به دستگاه قضایی احضار و تفهیم اتهام شدند.

دوستی نژاد اظهارداشت: برای این ۶ نفر قرار نظارت منع شرکت در جلسات صادر شده که این امر موجب انحلال شورا خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک تصریح کرد: سایر اعضای شورا نیز در خصوص این پرونده احضار شده اند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار