فرماندار رباط کریم گفت: صورت‌جلسه رسیدگی به صلاحیت ۳۰۶ داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر به هیئت نظارت شهرستان ارسال و از این تعداد ۲۹۰ نفر تایید و ۱۶ نفر رد صلاحیت شدند.
کد خبر: ۹۵۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 11 April 2021

 

نظام ملکشاهی در پایان زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت داوطلبان ششمین دوره اتخابات شورهای اسلامی شهرهای رباط کریم، پرند و نصیرشهر اظهار داشت: در مجموع 310 نفر برای شوراها ثبت نام کرده بودند که 4 نفر پیش از بررسی انصراف خود را اعلام کردند و از مجموع بررسی پرونده رسیدگی به صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که در هیئت اجرایی تایید یا رد شده اند به هیئت نظارت ارجاع شد.

وی با اشاره به تعداد رد صلاحیت شده ها عنوان کرد: از مجموع مذکور 16 نفر رد شده‌اند که 2 نفر از شهر نصیرشهر، 4 نفر از شهر رباط کریم، 10 نفر از شهر پرند رد صلاحیت شده‌اند که یک نفر از این رد صلاحیت شده‌ها از بانوان هستند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات با تایید ابلاغ مراتب تایید یا رد صلاحیت به داوطلبان ابراز داشت: طبق ماده 51 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و 52 آیین نامه اجرایی شهر، بررسی در خصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که در هیئت اجرایی تایید یا رد صلاحیت شده‌اند 14 روز از زمان ارسال پرونده ها زمان بر است که این روند تا 6 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در روز هفتم ماه مذکور نظر هیئت نظارت به فرمانداری ارسال خواهد شد و در روز هشتم ماه مطروحه ابلاغ مراتب توسط فرمانداری به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: دواطلبان رد صلاحیت شده در هیئت اجرایی و نظارت شهرستان از روز نهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه به مدت 4 روز فرصت دارند شکایت خود را به هیئت نظارت استان ارائه کنند و طی 13 روز، رسیدگی و بررسی نهایی شکواییه‌ها بررسی خواهد شد و ابلاغ نظر قطعی و نهایی هیئت نظارت استان در خصوص نتیجه شکایت داوطلبان به ستاد انتخابات استان تهران در ظرف یک روز ارسال خواهد بود. همچنین در روز بیست و سوم ابلاغ نظر قطعی و نهایی هیئت نظارت استان توسط فرمانداری به داوطلبانی که شکایت کرده بودند اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار