مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان از بدهی ۵۰ هزار میلیارد ریالی دستگاه های اجرایی خوزستان به این سازمان خبر داد و گفت:اگر مطالبات این سازمان از دستگاه‌های مختلف خوزستان را در نظر بگیریم، کسری منبع نداریم اما در عمل شرایط به گونه ای دیگر است.
کد خبر: ۹۵۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 11 April 2021

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان از بدهی ۵۰ هزار میلیارد ریالی دستگاه های اجرایی خوزستان به این سازمان خبر داد و گفت:اگر مطالبات این سازمان از دستگاه‌های مختلف خوزستان را در نظر بگیریم، کسری منبع نداریم اما در عمل شرایط به گونه ای دیگر است.

سیدمحمد مرعشی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار داشت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در خوزستان همچون شهرداری ها و آبفا، بدهی سنگینی به سازمان تامین اجتماعی دارند که توان پرداخت آن را ندارند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان تعداد کل مستمری بگیران استان در قالب بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۲ خواسته مهم مستمری بگیران در چند ماه گذشته اعمال سنوات سخت و زیان آور بود که لحاظ نشده بودند اما خوشبختانه این موضوع به خوبی انجام شد.

وی میزان درآمدهای خوزستان در سال ۹۹ را ماهانه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این در حالی است که پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه بخش بیمه‌ای داشتیم و اگر بخش درمان را به آن اضافه کنیم، میزان درآمدهای تامین اجتماعی در خوزستان ۱۰ درصد کمتر از هزینه ها بود.

افزایش ۱۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مرعشی عنوان کرد: با متناسب سازی انجام شده و همچنین افزایش سنواتی، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین امسال ۱۳۰ درصد نسبت به اسفند ۹۸ افزایش داشته است.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری پس از افزایش حقوق ابتدای سال ۹۹ مجددا همسان سازی حقوق مستمری بگیران تحت پوشش خود را انجام داد که باعث ایجاد اختلاف فاحش در سطح حقوق مستمری بگیران ۲ صندوق شد و این موضوع، اعتراضاتی به همراه داشت.

کمترین میزان دریافتی مستمری بگیران در سال جاری ۴۲ میلیون ریال خواهد بود

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان به پرداخت ۸۹۰ هزار میلیارد ریال در قالب بودجه ۱۴۰۰ بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بر این اساس برای اولین بار افزایش سالانه مستمری ها در فروردین ماه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ۱۴۰۰ کمترین میزان دریافتی مستمری بگیران دارای ۳۰ سال سابقه کاری، ۴۲ میلیون ریال خواهد بود گفت: این میزان برای بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه کاهش جزئی دارد و برای بیش از ۳۰ سال سابقه، افزایش پیدا می کند.

ملاک میزان دریافتی مستمری بگیران سنوات ۲ سال آخر آنها است

مرعشی افزود: ملاک میزان دریافتی مستمری بگیران سنوات ۲ سال آخر آنها است و اگر فردی به شکل غیرمنطقی بیمه ۲ سال آخر را افزایشی پرداخت کند کارشناسان ما این موضوع را بررسی کرده و کارفرمایان را مجبور به اصلاح می کنند.

خبرنگاران مشمول قانون سخت و زیان آور هستند

وی افزود: خبرنگارانی که در موسسه ها و یا خبرگزاری ها مشغول فعالیت هستند مشمول قانون سخت و زیان آور هستند ولی آن دسته از خبرنگارانی که خویش فرما هستند، شامل این قانون نمی‌شوند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: بنا داریم بیمه همه خبرگزاری‌ها و موسسه های خبری در خوزستان را در یک شعبه متمرکز کنیم تا در زمینه بازرسی اقدام بهتری انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار