رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در نتیجه همکاری و نیرو انتظامی استان البرز برای مجرمان ناامن شده است، گفت: وقوع جرم در ۱۶ روز ابتدایی سال ۳ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۵۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 10 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» حسین فاضلی هریکندی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان البرز اظهار داشت: بیشترین تعاملات در بین دستگاه‌ها را دادگستری و مجموعه نیروی انتظامی با یکدیگر دارند و زمانی دو مجموعه می توانند در انجام مأموریت‌های محوله موفق باشند که این تعامل در سطح عالی وجود داشته باشد.

وی افزود: از جمله نتایج موفق این تعاملات، می توان به تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص در استان اشاره کرد که منجر به ایجاد هماهنگی ویژه بین کلیه مراجع دادگستری اعم از دادسراها، محاکم، تجدیدنظر، اجرای احکام و نیروی انتظامی شده و هم اکنون در برخورد با جرایم خاص و خشن، کلیه مراحل شناسایی و بازداشت، صدور حکم و اجرای آن، تحت رصد دقیق این قرارگاه است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز بیان کرد: یکی از سیاست‌های جدی قوه قضائیه در دوره جدید، برخورد با جرایم خشن و برهم زننده آرامش و امنیت جامعه است که در این راستا با مجموعه اقدامات انجام شده توسط دادگستری و نیروی انتظامی استان، پیام روشن ناامن بودن استان برای مجرمان صادر شده است و کلیه مراحل از بازداشت تا اجرای احکام صادره، با قاطعیت تا مرحله آخر اجرایی خواهد شد؛ به علاوه مجرمان خاص و حرفه ای، از شمول استفاده از نهادهای ارفاقی خارج شده اند.

فاضلی هریکندی با بیان برخی از موفقیت های استان در اجرای طرح پایش زندانیان خاطرنشان کرد: اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان ها، همواره در دستور کار این دادگستری کل است.

وی با اشاره به اینکه همراهی نیروی انتظامی با دادگستری منجر به اجرای طرح ضربتی مقابله با جرم سرقت در استان شد تصریح کرد: با اجرای مراحل مختلف این طرح، چندین باند مهم سرقت در استان شناسایی و منهدم شدند و در اتفاقی مهم، در حالی که برای چندین سال بیشترین فراوانی زندانیان استان مربوط به حوزه مواد مخدر بود، با اجرای این طرح، اکنون بیشترین تعداد زندانیان مربوط به جرایم حوزه سرقت است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان ضمن تقدیر از همکاری و تعامل اثربخش کلیه کارکنان نیروی انتظامی استان البرز، بر استمرار این تعاملات با هدف کاهش و کنترل جرایم و برقراری امنیت در استان البرز تأکید کرد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با ارائه گزارشی از فعالیت های مجموعه خود، اظهارداشت: کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان در سال جدید از 2 تن عبور کرده است و در سال گذشته نیز با رسیدن این کشفیات به بیش از 20 تن، یک رکورد در کشفیات استان به ثبت رسید.

 وی تکریم ارباب رجوع را یکی از برنامه های جدی مجموعه خود برشمرد و از اجرای سیاست استانداردسازی در این زمینه در نیروی انتظامی استان خبر داد.

سردار محمدیان کاهش 3 درصدی جرایم در ١٦ روزه نخست امسال نسبت به سال گذشته را دستاوردی دیگر از دوران طلایی تعامل دو سویه میان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان البرز عنوان کرد و بیان کرد: امیدواریم در سال جاری با واقع نگری، انجام کار علمی و تداوم همکاری ها، شاهد تحقق اهداف مشترک و گسترش توفیقات باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار