شهرام حافظ گفت: متاسفانه آب های زیرزمینی با سرعت بیشتری در حال افت و نقصان هستند و جبران آن نیازمند سه سال بارش مداوم برف و باران است.
کد خبر: ۹۵۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 05 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» مدیر آبفای کرج درباره وضعیت بارش امسال در البرز گفت: برخی از کارشناسان ادعا دارند کشور از نظر جغرافیایی در رده پائین بارشی قرار دارد اما سال گذشته شاهد بارش های خوبی در البرز بودیم.

شهرام حافظ با اشاره به اینکه برای ارزیابی سال آبی در البرز نباید قضاوت زودهنگام داشت، افزود: در حال حاضر ۶ ماه تا پایان سال آبی باقی مانده است چرا که این بازه زمانی معمولا از مهرماه آغاز می شود، البته غالب این مسائل از مسئولیت ما درباره مدیریت مصرف آب نمی کاهد.

وی ضمن درخواست از روستائیان و همشهری ها در مناطق مختلف برای مدیریت مصرف آب، اظهار داشت: با همکاری مردم و تلاش برای مدیریت توسعه و مصرف امیدواریم سال آبی خوبی را سپری کنیم، اگر چه باید بدانیم در شهر کرج متکی به منابع آب زیرزمینی هستیم که آنها هم حال خوبی ندارند.

حافظ با اشاره به اینکه البرز به شدت مورد توجه مهاجرین بوده و جمعیت به آن در حال افزایش است، تصریح کرد: متاسفانه آب های زیرزمینی با سرعت بیشتری در حال افت و نقصان هستند و جبران آن نیازمند سه سال بارش مداوم برف و باران است. 

وی با تاکید بر اینکه از نظر میزان آب های سطحی در دو سد کرج و طالقان بارش های بدی نداشتیم، گفت: البته کافی یا ناکافی بودن بارش ها از وظیفه ما به عنوان مشترک مصرف آب برای صرفه جویی در این نعمت خدادادی چیزی کم نمی کند.

حافظ درباره انشعاب گیری های غیر مجاز ساختمان های در حال ساخت در منطقه سامان دهی مهرشهر کرج افزود: درباره انی موضوع دستور العمل خاص و مسئول ناظر ویزه داریم اما برخی از افراد سودجو برای ساخت و ساخت و ساز و نگهداری بتن ها یا حتی سکونت و استحمام کارگران، به صورت غیر مجاز آب مصرف می کنند.

وی با اشاره به بازرسی توسط گشت های ویژه و پیگیری برای برخورد با معضل مذکور درباره سیستم فاضلاب جواد آباد کرج هم گفت: کل منطقه جواد آباد با توجه به اجرای خط انتقال، منهای بن بست میثم و املاک خیابان اصلی تحت پوشش فاضلاب هستند.

حافظ با اشاره به اینکه برای آسفالت با عمر کمتر از ۵ سال در یک منطقه مجوز داده نمی شود، افزود: این رویه باعث گلابه برخی از شهروندان شده است اما بهمن ماه مذاکراتی با شهرداری منطقه داشتیم و با توجه به اینکه در بن بست میثم ۲ ساختمان جدید در حال ساخت بوده و عمر آسفالت به سر آمده است حفاری برای فاضلاب انجام می شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه تا پایان فروردین مجوز حفاری برای انشعاب فاضلاب در دو منطقه مذکور انجام می شود، درباره برخی خسارت ها وارد شده ناشی از حفاری آبفا به خودروی شهروندان اظهار داشت: کلیه خسارت ها تحت پوشش بیمه است و پس از پر کردن فرم به فرد زیان دیده پرداخت می شود.

برچسب ها: کمبود آب ، مهاجرت ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار